En strikket babykjole til piger er et populært strikkeprojekt. Strikkede babykjoler behøver ikke være så svære at lave, og samtidig kan de se rigtig sødt ud med en strikket kjole. Her har vi samlet en række strikkeopskrifter på strikkede kjoler til babypiger. Nogen af opskrifterne er nemme og lige at gå til, mens andre er lidt mere udfordrende.

Se sødeste strikkeopskrifter på babykjoler længere nede

Sød kjole med prikker

Gratis opskrift på strikket kjole fra Mayflower garnfirma. Du finder opskriften lige her

Rigtig fin kjole designet af garnfirmaet Mayflower. Kjolen har små prikker på, som giver den en sød detaljle. Kjolen har korte ærmer, og kan derfor sagtens bruges i den kolde tid med en langærmet under. Kjolen strikkes i lækkert uldgarn Mayflower Easy Care, som er et blødt uldgarn der tåler almindelig vask. Kjolen har strikket fine ærmer med rib, som giver den et fint udtryk.

Strikket babykjole med forskellige mønstre

Gratis babykjole strikkeopskrift fra Mayflower garnfirma. Du finder opskriften lige her

En sød kjole, der kan fungerer perfekt som en luftig sommerkjole. Kjolen er strikket med flere forskellige mønstre, som giver en flot effekt. Ned langs midten af kjolen er der en fint kant, som skaber et dekorativt udtryk. Kjolen har en fin ribkant for neden, som også gør at den falder flot. En rigtig sød og anvendelig strikket babykjole. Den strikkes med det dejlige uldgarn Mayflower Easy Care.

Sød strikket babykjole fra Viking Design

Denne fine sommerkjole er virkelig sød til en lille pige eller en baby. Den har korte ærmer, så den fint kan bruges til sommerbrug, med eller uden strømpebukser eller leggins under. På bærestykket har kjolen et rigtig fint strikket hulmønster, som gør kjolen sød og feminim. Nederst er der strikket søde hunde hele vejen rundt, som helt sikkert vil glæde barnet. En perfekt sommerkjole til baby eller pigen.

Strikket babykjole eller sødt sæt til dreng

Dette strikkekit indeholder både strikkeopskrift til en sød babykjole med en lille cardigan til, eller et babysæt som fint kan bruges til både drenge og piger. Det er en Viking strikkeopskrift, som er blandt de mest populære hos garnbutikken Filato.

Babystrik på pinde 3Strikkebog til 129 kr. med flotte opskrifter op babykjoler

Babystrik på pinde 3 indeholder flere strikkeopskrifter til babyer i alderen 0 – 24 mdr. Flere af opskrifterne kan laves som enten bluser, tunikaer eller babykjoler med enkelte justeringer og forskellige længder. Bogen er et godt køb, hvis du holder af at strikke til babyer. Strikkeopskrifterne har et retroinspireret design, dog med et moderne twist.

Babykjole strikkeopskrift

Sød babykjole strikkeopskrift. I strikkekittet medfølger også opskrift på babyhue og babysokker, som passer fint sammen med den strikkede kjole. Strikkeopskriften kan laves i størrelse 3 – 24 mdr. Kjolen kan bruges både sommer og vinter, alt afhængig af hvilket tøj man har på, da den er strikket i blødt lunt garn.

Sød strikket babykjole til de mindste

En strikket babykjole med fin sløjfe der sidder på et bånd henover brystet. Babykjolen kan strikkes fra str. 1 mdr. og op til 24 mdr. Den strikkede kjole er er uden ærmer, og er en skøn sommerkjole.

Babykjole med strikkemønster og små bukser

Sød kjole med indvendige bukser, også kaldet en romper. Rompere er blevet populære til baby – mange ynder at strikke dem da de både er yndige og praktiske. Denne strikket kjole er uden ærmer, og har det sødeste strikkemønster på kjolen. Derudover er der små knapper som gør kjolen nem at tage af og på. Prisen på dette strikkekit er 116 kr. hos Filato.

Merinould er noget af det mest populære garn til babystrik