Strikket kjole til baby og piger



En strikket babykjole til piger er et populært strikkeprojekt. Strikkede babykjoler behøver ikke være så svære at lave, og samtidig kan de se rigtig sødt ud med en strikket kjole. Her har vi samlet en række strikkeopskrifter på strikkede kjoler til babypiger. Nogen af opskrifterne er nemme og lige at gå til, mens andre er lidt mere udfordrende.

Se sødeste strikkeopskrifter på babykjoler længere nede

Sød kjole med prikker

Gratis opskrift på strikket kjole fra Mayflower garnfirma. Du finder opskriften lige her

Rigtig fin kjole designet af garnfirmaet Mayflower. Kjolen har små prikker på, som giver den en sød detaljle. Kjolen har korte ærmer, og kan derfor sagtens bruges i den kolde tid med en langærmet under. Kjolen strikkes i lækkert uldgarn Mayflower Easy Care, som er et blødt uldgarn der tåler almindelig vask. Kjolen har strikket fine ærmer med rib, som giver den et fint udtryk.

Strikket babykjole med forskellige mønstre

Gratis babykjole strikkeopskrift fra Mayflower garnfirma. Du finder opskriften lige her

En sød kjole, der kan fungerer perfekt som en luftig sommerkjole. Kjolen er strikket med flere forskellige mønstre, som giver en flot effekt. Ned langs midten af kjolen er der en fint kant, som skaber et dekorativt udtryk. Kjolen har en fin ribkant for neden, som også gør at den falder flot. En rigtig sød og anvendelig strikket babykjole. Den strikkes med det dejlige uldgarn Mayflower Easy Care.

Strikket babykjole eller sødt sæt til dreng

Dette strikkekit indeholder både strikkeopskrift til en sød babykjole med en lille cardigan til, eller et babysæt som fint kan bruges til både drenge og piger. Det er en Viking strikkeopskrift, som du kan købe lige her. Til strikkeopskriften skal du bruge blødt bambusgarn, der er meget egnet til strik til baby og børn.

Babystrik på pinde 3Strikkebog til 129 kr. med flotte opskrifter op babykjoler

Babystrik på pinde 3 indeholder flere strikkeopskrifter til babyer i alderen 0 – 24 mdr. Flere af opskrifterne kan laves som enten bluser, tunikaer eller babykjoler med enkelte justeringer og forskellige længder. Bogen er et godt køb, hvis du holder af at strikke til babyer. Strikkeopskrifterne har et retroinspireret design, dog med et moderne twist.

Sød strikket babykjole til de mindste

En strikket babykjole med fin sløjfe der sidder på et bånd henover brystet. Babykjolen kan strikkes fra str. 1 mdr. og op til 24 mdr. Den strikkede kjole er er uden ærmer, og er en skøn sommerkjole. Strikkeopskriften finder du her.

Den søde kjole strikkes i babyuld.

 

Recent Posts