Strikket djævlehue nyfødt

En djævlehue sidder godt på hovedet af en nyfødt, på grund af den gode udformning. Strik en sød djævlehue til en nyfødt, der ankommer om efteråret eller vinteren. Du kan vælge at strikke den i bomuld eller uld. Find gratis opskrift på en djævlehue her.

Strik en nem djævlehue til nyfødte

Den klassiske strikkeopskrift på en djævlehue er en nem hækle – og strikkeopskrift, hvor du strikker et stykke mens du skiftevis tager ind og ud.

Derefter syer du det sammen, så det danner den søde huuform. Det er meget simpelt, når du først har knækket koden, men vær forberedt på at holde tungen lige i munden, for det kan godt være svært at knække koden. Djævlehuen strikkes med almidelige jumperpinde i str. 2,5 – 3 alt efter din strikkefasthed.

Hvis du mangler kan du finde jumperpinde her.

Strikket djævlehue

Her er den gode gamle djælvehue, og opskriften er endda gratis hos Garnstudio. Denne opskrift er nem at lave, fordi denne hue er i retstrik. Det går hurtigt at strikke retstrik. Køb det som et strikkekit, så får du også garn til søde matchende vanter. Find opskriften her.

Strikket djævlehue til nyfødt

Hæklet djælvehue

Hvis du fortrækker at hækle djævlehuen har du også mulighed for det med denne søde opskrift fra Sys Fredens. Opskriften er nem, og du skal kun kunne stangmasker og kunne tage ind og ud. Køb bogen her.

Hæklet djævlehue

Hvorfor kaldes det djævlehue?

Denne form for hue til nyfødt kaldes en djævlehue på grund af formen med spidsen, der går lidt ned i panden, så der dannes trekanter i tindingerne, og skaber illusionen af små djævlehorn. Men på den søde, nuttede måde.

Hvad er der specielt ved en djævlehue?

Når djævlehuen er strikket rigtigt, sidder den rigtig godt på den lilles hoved. Den slutter godt til, og gå nedi panden og dækker ørenen og beskytter for kold luft. Og så er den bare rigtig sød til de små. Djævlehuen er en gammel og klassisk opskrift, der er nem og sjov at strikke når du først har knækket koden til den. Dens præcise oprindelse kendes ikke, men den har været brugt i generationer. Samtidig kan den varieres i det uendelige med farver, striber osv.

Djævlehue til hvilken alder?

Du kan tage djævlehuen i brug til en nyfødt. Det er en populær og god hue til nyfødte. Formen på huen er god til de helt små babyer på under 1 år. Når børnene er lidt større er det almindeligt med en elefanthue eller en sød strikket pixihue, der både varmer ørerne og halsen. Du kan se flere strikkede babyhuer til nyfødte her.

Kan jeg strikke en djævlehue uden sammensyning?

Ja, det kan du faktisk godt, men der findes så vidt vi ved kun en enkelt strikkeopskrift på det. Du skal dog være opmærksom på at djævlehuen uden sammensyning er en lidt mere kompliceret end den klassiske udgave uden sammensynin. Så hvis du ikke har så meget erfaring med at strikke anbefaler vi at starte med den klassiske opskrift, som du finder lige her.