Strikket barselsgave

Bring glæde med en strikket barselsgave til den kommende mor og far. Er der en lille ny på vej er der næsten ikke nogen større glæde end at forære dem en hjemmelavet gave til den lille ny. Her finder du masser af ideer til at lave sødt strik til baby.

Du kan give en barselsgave lige inden baby fødes, eller første gang du ser det nye barn. Det kommer lidt an på hvad du har lyst til, og hvor ofte du ser den kommende mor og far.

Hvad er en strikket barselsgave?

En strikket barselsgave er forskellige strikkede ting til den lille ny. En barselsgave kan indeholde så meget som du har lyst til at lave, men som regel er det minimun 2-3 ting i den. Hvis du bedre kan lide at hækle, kan du sagtens lave en hæklet barselsgave i stedet.

Her er ideer til hvad en strikket barselsgave kan indeholde:

Her er ideer til en hæklet barselsgave:

Strikket blæksprutte

Køb et strikkekit, så du får både garn og udførlig vejledning til at strikke denne søde sprutte der er perfekt til små babyfingre. Se mere og køb her.

Strikket sprutte

Valkede babyfutter

Små fødder skal helst holdes dejlig varme. Og er der nogen bedre måde at gøre det på, end med disse søde futter? Du behøver ikke at være ekspert i strik eller filtning for at lave disse babyfutter. Du køber nemlig både materialer og vejledning i en færdig pakke. Så er det lige til at gå i gang med. Se mere og køb her.

Babyfutter

Sød hæklet kanin

Den sødeste, hæklede kanin som du kan lave på en enkelt aften, hvis du er vant til at hækle. Hvis du ikke er så rutineret i at hækle, så er den til at finde ud af med den medfølgende vejledning. Den kan købes som samlet kit, inkl. øjne, garn, opskrift, sløjfe. Se mere her.

Hæklet kanin

Lav din egen søde uro

Her er et lidt større projekt til en hæklet gave. Denne uro er en virkelig fin gaveide, men du skal dog også være forberedt på at den tager lidt tid at lave. Så du skal gå igang i god tid inden du planlægger at give gaven. Se mere om uroen her.

Spørgsmål og svar om barselsgaven

Er du i tvivl om hvad en rigtige barselsgave til mor eller far skal indeholde, så læs med her. Der er nemlig masser af forskellige muligheder, og det behøver ikke at koste en formue. Det handler nemlig mere om at vise en lille opmærksomhed til den nye baby, end det handler om hvor meget det har kostet.

Hvorfor give en barselsgave?

En barselsgave er en fin måde at sige tillykke med den lille ny, og samtidig en fin anledning til at forære forældrene nogle småting til den lille, som de sikkert står og mangler.

Hvad koster en barselsgave?

Det er helt op til dig, hvor mange penge du vil bruge på en barselsgave. En sød lille babybody kan være en fin gaveide. Hvis du selv strikker gaven kan du måske bruge noget restegarn fra skuffen, og så er gaven i princippet gratis.

Hvad skal jeg ønske mig i barselsgave?

Hvis du er den kommende mor, så er det ikke sikkert at det er særlig nemt at finde på gode ønsker. Du har jo nok at se til med en stor mave, eller en nyfødt i armene. Er du helt på bar bund kan du ønske dig tøj til den lille i større størrelser, gavekort til brunch, gavekort til noget wellness, eller måske bare en lækker hårshampoo eller bodyshampoo.