Her på siden har vi kigget på flotte strikkeopskrifter på sommerbluser. Så hvis du er i humør til at strikke en let sag til enten dig selv eller barn / barnebarn så kig med her.

Sroll ned og find listen med strikkeopskrifter på sommerbluser.

Valg af garn til en strikket sommerbluse

Strik en sommerbluse i let garn, som for eksempel bomuld, bambus, akryl eller et blandingsgarn. Uld kan man i princippet også bruge, men det vil unægtelig være varmere end bomuld, da uld i sig selv er godt til at varme.

Vi anbefaler derfor at du går efter et bomuldsgarn eller blandingsgarn med for eksempel bambus, mælkegarn eller noget akryl / kunstigt fremstillet garn.

Ender du med at falde for en opskrift, hvor der skal bruges uldgarn, er der dog ikke noget i vejen for det. Det bliver nok bare ikke den bedste sommerbluse til de aller varmeste dage. Når du skal bruge uld til en strikkeopskrift på sommerbluse, bør du gå efter fin og let uld som for eksempel alpaka. Hvis det er blandet med silke bliver det endnu mere eksklusivt, og kan sagtens føles rigtig lækkert at have på om sommeren.

Dette bør du huske, når du strikker en sommerbluse

  • Let garn, som bomuld eller bambus er at fortrække
  • En strikkeopskrift med hulmønster skaber en let og luftig bluse
  • Gå i gang med blusen inden det bliver varmt, (januar,februar), så den er færdig når vejret skifter.

De bedste strikkeopskrifter på sommerbluser

Her har vi lavet en liste med de strikkeopskrifter på sommerbluser, som vi synes var de bedste. Du finder også garn der passer til strikkeopskrifterne, så det er lige til at gå i gang.

Lækker og sommerlig slå-om bluse


En rigtig dejlig og luftig sommerbluse fra Mayflower strikkeopskrifter. Her får du en strikkeopskrift på en kortærmet sommerbluse som også er en slå-ok bluse. Det skaber en dyb hals, og gør den perfekt udover en top. Slå-om bluser har en skøn pasform, der virker slankende hvis den snøres om taljen. Den er strikket i Mayflower Easy Care, som er ren ny uld. Dette uld egner sig fint til sommerstrik, da det ikke kradser.

Strikket T-shirt med hulmønster

Let og sommerlig T-shirt, som vil være meget egnet som sommerbluse. Find strikkeopskriften her. I denne strikkeopskrift får du opskriften til en flot t-shirt der skal strikkes med et let hulmønster henover bærestykket. Sommerblusen kan strikkes i et væld af farver, da strikkeopskriften er lavet til det bløde bomuldsgarn Mayflower Cotten 1 . Fordi garnet er bomuld, er t shirten virkelig behagelig at have på, selv mod bar hud. En skøn og luftig sommerbluse, som du selv kan strikke.

Strikkeopskrift på sommerbluse

Hvad er mere sommerlig end en skøn strikket sommerbluse som denne. Strikkeopskriften kan findes her. Blusen strikkes med striber, som du kan variere i det uendelige. Strikkeopskriften er lavet sådan at farverne er anderledes øverst henover bærestykket, men det kan man naturligvis selv bestemme, da strikkeopskriften er ret nem at følge og lave lidt om i undervejs når det kommer til farvevalg. Den er strikket i Mayflower bomuld 8, som er en helårsbomuld. Bomuldsgarnet fra Mayflower er nemt at arbejde med, og det er en skøn og nem sommerbluse.

Sød strikket sommerbluse til piger

Sommerbluse til piger. Strikkekit str. 2 – 10 år.

Meget sommerlig top til piger, der er klar til at lege i det lune vejr. Toppen er stribet, hvilket er giver et frisk look, der passer godt til børn. Sommerblusen kan naturligvis strikkes i mange andre farver, end dem man lige ser på billedet. Nederst på blusen går den ud i et lille skørt, der matcher med små “puf”ærmer. Disse laves ved at strikke mange udtagninger, så skørtet falder flot. Sommerblusen strikkes i Dalegarn, som er et meget populært uldgarn.

T-shirt til piger med hjerte

Sommerlig t-shirt i blødt uldgarn str. 2 – 10 år.

Endnu en sommerbluse i det bløde uldgarn fra Dale. Uldgarnet er meget populært at strikke med, da det er en dejlig blød kvalitet. De fleste vil dog fortrække at have en bomuldsundertrøje under denne t-shirt. T-shirten har et hjerte på brystet og en lille knap i halsen.

Bluse med krave og fin nederdel

Billede: Du store Alpakka

I dette strikkekit fra Woolspire får du et rigtig sødt sommersæt til piger med en bluse med krave, som er meget moderne samt en fin nederdel, der strikkes i to lag. Sættet kan også fungere til de kolde måneder, hvis man bruger strømpebukser under nederdelen. I denne strikkeopskrift er der en del detaljer, og derfor egner strikkeopskriften sig bedst til de lidt øvede / erfarne strikkere. Vær også opmærksom på at strikkeopskriften er på norsk.

Luftig sommerbluse med hulmønster

Denne strikkeopskrift har et hulmønster formet i ruder, som både ser rigtig flot ud og samtidig gør den endnu mere egnet til de varme måneder. Sommerblusen er til damer, og kan strikkes i str. 36 – 48. Opskriften er fra Mayflower, og der skal bruges det populære Easy Care uldgarn, som er utrolig anvendeligt til rigtig mange projekter. Blusen er lidt kort i faconen, hvilket ser flot ud til et par sorte bukser, som vist på billedet. Blusen strikkes på pind 4, så det går ret hurtigt fremad. Du skal dog regne med at humønsteret kræver nogen øvelse at strikke.

Stribet sommerbluse med fin detalje i halsen

Denne lækre sommerbluse kan strikkes i str. S – XXL.

Denne strikkeopskrift er perfekt, hvis du ønsker at strikke en flot sommerbluse til dig selv, eller som en gave til andre. Den er strikket med små striber hele vejen igennem, hvilket også får det til at føles som om det går hurtigt når du strikker.

Strikkeopskrifter på sommerbluser

Hvis du er på udkig efter en strikkepåskrift på en sommerbluse, så har vi her på siden samlet en hel række lækre strikkeopskrifter på sommerbluser, som du kan gå i gang med at strikke dejlige sommerbluser til både damer, herrer og børn.

Strikkede sommerbluser er typisk lidt mere luftige end andre bluser, og et typisk strikkemønster vil være for eksempel et hulmønster. Det bliver nemlig ikke så varm, og er derfor behageligt og rart at have på om sommeren. Her på siden har vi samlet forskellige strikkeopskrifter på sommerbluser, som du kan gå i gang med at strikke efterhånden som vi nærmer os den varme årstid.

Hvordan strikker jeg en sommerbluse?

Når du skal strikke en sommerbluse, er det naturligvis en god ide at følge strikkeopskriften på netop den sommerbluse du har udset dig. Uanset om det er til dame, herrer eller så er det en god ide at kigge på strikkeopskriften. Når du skal til og i gang med din strikkeopskrift på sommerbluse, så kan du med fordel gå i gang inden det blive rigtig varmt. Som bekendt tager det lidt tid at strikke en bluse eller trøje, og derfor er det en god i de at gå i gang i god tid.

Strikkeopskrift på en sommerbluse til damer

Til damer er sommerbluser en skøn ting at strikke. Blandt de strikkeopskrifter på sommerbluser vi har fremhævet her, er der især kortærmede bluser der i sig selv giver et meget sommerligt og lækkert look. Når du strikker en sommerbluse er det oplagt at lade valget falde på de mere friske farver som for eksempel gul eller lyseblå, da dette giver et dejlig friskt udtryk, der passer perfekt til de varme månedet.

Strikkeopskrift på sommerbluse til børn

Hvad enten du strikker til en dreng eller en pige, er en sommerbluse en skøn gave at få, både for barnet og forældrene. Når man strikker til børn har man den fordel, at man ikke behøver at bruge så meget garn, og derfor er det jo også en del billigere end at strikke til voksne. Når du skal vælge en strikkeopskrift på en sommerbluse til børn, kan du kigge på de mange flotte strikkeopskrifter du finder på Mayflower, Drops garnstudio eller måske blandt de lækre strikkekits på garnsiderne Filato eller Rito.

Her kan du købe billigt garn til din strikkeopskrift på sommerbluse

På strikkeopskrift.com finder du henvisninger til gode garnbutikker, der alle har et udvalg af gode produkter til dig som kan lide at strikke. Vi har for eksempel her på siden valgt at fremhæve både Rito og Filato, der er blandt de mest populære garnbutikker. Hobbii er dog også en butik som mange vælger, dog har de ikke så mange strikkekits som for eksempel Filato.

Køb billigt strikkegarn

Du kan købe billigt strikkegarn mange steder på nettet. Måske fordi du skal strikke en sommerbluse, men det kan naturligvis også være at du har mange andre strikkeprojekter i gang. Hvis du er i humør til at købe garn, så kan det anbefales at kigge forbi siden Billigt Strikkegarn, da du her finder alle gode online strikkebutikker. Når du køber garn online kan du nyde at prisen meget ofte er lavere end i en fysisk butik, og du kan derfor

Gå til oversigt med billigt strikkegarn