Strikkede karklude bog

Følg opskrifterne fra en bog, og du har altid de rigtige opskrifter lige ved hånden. Med en bog der har strikkede karklude finder du masser af inspiration til strikkede klude. Her har vi samlet de bedste bøger med strikkeopskrifter på hyggelige karklude.

Hvorfor strikke karklude?

Strikkede karklude er et hyggeligt, hurtigt projekt. Det er ideelt til dig der er nybegynder og gerne vil strikke noget nemt, hvor det ikke er en katastrofe hvis maskerne ikke lige passer, eller det bliver lidt skævt. Samtidig er der også mange mere komplicerede opskrifter til dig der ønsker at lege med mønstre, farver og teknikker.

Kludene skal strikkes i ren bomuld, så de kan vaskes på 60 grader. Læs mere om valg af garn til karklude lige her.

Kig igennem med listen nedenfor, og find en bog med gode opskrifter på klude. Du kan også klikke dig videre til vores store oversigt med klude lige her.

Strikkede klude af Helle Benedikte

I denne bog får du masser af gode strikkeopskrifter på karklude. Bogen er genial til dig, der elsker at have noget på pindede, og gerne stirkker mens du ser tv eller snakker. En karklud er nemlig både hurtig og nem at strikke, og samtidig kan den tages i brug med det samme. Køb bogen nemt online lige her.

Strikkede klude fra A til Ø

Tag med denne bog ind i kludenes verden. En verden af bomuldsgarn, strikkepinde og flotte farver. I bogen finder du masser af gode opskrifter på flotte og gode karklude.

Kludekræmmerens strikkede klude

Et univers af opskrifter på klude, der blev udviklet af forfatteren selv. Strik mindful og lav dine egne flotte klude til køkkenet. Der er også opskrifter til gæstehåndklæder. Vil du vide mere om denne bog kan du læse vores anmeldelse her. Køb bogen online lige her.

FAQ om karklude

Hvor store skal strikkede karklude være?

Det er meget forskellige. Nogen fortrækker små klude, der egner sig godt som en børneklud, mens andre godt kan lide en stor klud, der kan foldes mange gange. Som udgangspunkt er 30 x 30 cm. en god størrelse. Husk at bomuldsgarn gerne kryner 1-2 cm i vask.

Kan jeg også strikke et gæstehåndklæde?

Ja! De fleste karkludeopskrifter kan laves til gæstehåndklæder blot ved at lave dem større.

Hvor lang tid tager det at strikke en klud?

Det er meget forskelligt og afhænger af dit tempo og hvor erfaren du er. Som udgangspunkt kan du strikke en klud på cirka 2 timer.