Strikkede påskeæg er en skøn måde at pynte op til påske. Efterhånden findes der mange versioner af de søde strikkede påskeæg, og heriblandt også mange gratis strikkeopskrifter. Det skyldes blandt andet at opskriften på strikkede påskeæg i udgangspunktet er ret simpel, og endda meget nem at gøre personlig med både farvevalg og mønstre.

Scroll ned og se opskrifter på strikkede påskeæg

De første strikkede påskeæg blev vist til virkelighed i Norge, da de to populære strikkemænd Arne & Carlos skrev bogen “Påske hele året” . Har du ikke lyst til at købe en hel bog om påskestrik, kan du dog sagtens komme igang med at strikke påskeæg alligevel. Her har vi nemlig fremhævet flere gratis strikkeopskrifter på strikkede påskeæg.

Gratis opskrift på strikkede påskeæg

En gratis strikkeopskrift på flotte og farverige påskeæg. Du skal ikke bruge meget garn til at lave de strikkede påskeæg. Måske er du heldig at finde det rette garn blandt dine rester. Strikkede påskeæg ser flotte ud når de hænges på en gren som vist på billedet. Smukke strikkede påskeæg, der skaber skøn påskestemning i hjemmet. Har du ikke det rette garn til disse påskeæg, kan du købe det billigt via knappen nedenfor. Gå til gratis strikkeopskrift på strikkede påskeæg.

Endnu en gratis opskrift på strikkede påskeæg hos Strikkeglad.dk

På den hyggeligt blog strikkeglad finder du også en gratis opskrift på kreative strikkede påskeæg. Se opskriften lige her. Opskriften er ret nem at følge, og bliver endnu nemmere hvis du laver de strikkede påskeæg ensfarvet. Strømpegarn er et godt garn til strikkede påskeæg. Vælg mellem mange lækre farver til dine strikkede påskeæg!

Arne og Carlos: Påske hele året

Den ultimative strikkebog, til dig der er vilde med de strikkede påskeæg. Forfatterne Arne & Carlos var nemlig dem, der oprindeligt satte gang i strikningen af påskeæg.

De to er efterhånden blevet kendte for deres garnkreationer der oser af kreativitet og personlighed. De er især gode til detaljerede strikkemønstre, som du også finder masser af i denne bog med strikkede påskeæg og andet lækkert påskestrik. Der er en udførlig vejledning til både opskrifter og garnvalg. Tekst og billeder i bogen er tilpas store, og der er virkelig meget inspiration at hente. Når man bladrer gennem bogen, får man hurtig lyst til at prøve kræfter med de fine strikkede påskeæg, som der er mange varinater af. Udover mange flotte strikkeopskrifter på påskeæg, finder du også andre påskestrikkeospkrifter, blandt andet en sød påskehare, der er sødt og dekorativt påskepynt. Er du vild med stilen Arne & Carlos’ univers, kan du også kigge nærmere på deres andre bøger, blandt andet Strikkede Julekugler.

Flere opskrifter på strikkede påskeæg? – Søg på Pinterest (klik her)

Har du endnu ikke fundet den helt rette opskrift på strikkede påskeæg, kan det anbefales at du søger på det sociale medie Pinterest. Hvis du ikke har en profil, tager det ikke lang tid at oprette, og så har du adgang til den gigantiske “opslagstavle” med ideer og inspiration fra hele verden. Kender du ikke hjemmesiden i forvejen, så pas på – man bliver hurtig afhængig! Du kan også søge mere inspiration til påskestrik her på Strikkeopskrift.com.