Strik bukser til baby

Du kan nemt og hurtigt strikke bukser til baby, som både er varme og behagelige for den lille at have på. Der findes flere forskellige opskrifter, som vi kigger på her. Inden du går i gang med de strikkede bukser til baby, er det en god ide at tænke over hvordan de helst skal se ud. Find inspiration og opskrifter her på siden.

Skal du i gang med at strikke bukser til baby, så kan du glæde dig over at babystrik er både nemt og hurtigt at gå til. Det gode ved babystrik er nemlig, at det hverken tager særlig lang tid eller er særlig dyrt.

Her på siden finder du flere søde babyopskrifter på strikkede babybukser, som er lige til at gå i gang med.

Sødt og hurtigt babystrik

Det er super populært at strikke til baby, og ikke kun fordi tøjet er nuttet at se på. Det er nemlig både billigt og hurtigt at strikke til baby, da du ikke skal bruge så meget garn til projekterne. Mange af de baby strikbukser vi har fundet frem her på siden, kan du strikke for helt ned til 20 kroner i garn.

Det er derfor både hurtigt og billigt at komme i gang med at strikke bukser til baby. Derudover er babystrik et godt sted at starte for nybegyndere indenfor strik. Netop fordi projekterne er små og overskuelig, så går det ret nemt.

En perfekt gaveide til forældre

Har du ikke selv en lille baby, du kan strikke til? Bare rolig – der er stadig masser af grunde til at gå i gang med at strikke babybukser. Hjemmestrikket tøj til baby er nemlig en super god gaveide til nybagte forældre.

En gave, som der virkelig er brugt tid og kærlighed på er næsten den bedste form for gave man kan få. Især som forældre. Det strikkede tøj vil med garanti blive passet godt på og måske gå i arv til det næste barn eller en anden baby i familien.

Desuden har du friheden til at vælge noget virkelig lækkert garn til babytøjet. Blødt og varmt uldgarn er for eksempel det mest populære valg af garn til babyer. Det er både varmt og lækkert.

Hvis baby er et sommerbarn, eller måske ikke tåler uld, så kan du vælge at strikke med enten bomuldsgarn eller bambusgarn.

Det vigtigste når du strikker bukser til baby er dog at overholde strikkefastheden. Derfor kan det anbefales at lave en lille strikkeprøve først, inden du for alvor går i gang med projektet. Det ville være drønærgerligt at bruge en masse tid og kræfter på baby strik bukser, for at finde ud af at baby næsten er vokset ud af dem.

Derfor er det en god ide faktisk at strikke bukserne en anelse længere, end babys ben egentlig er. Bukserne kan nemlig sagtens bruges med et opsmøg den første tid. På den måde får baby og forældre mest mulig glæde af de fine bukser, som du vil strikke.

Kig listen igennem herunder, og find ud af hvilket projekt du har lyst til at kaste dig over. Du klikker dig blot videre herfra siden, og så kommer du til forhandleren af garnet eller strikkekittet.

Søde og enkle strikbukser til baby

Disse bukser er helt enkle i deres design, men netop derfor er de også super brugbare.

Bukserne er strikket i glatstrik og med praktisk ribkanter. Hvis du er lidt fiks på fingrene, kan du nemt forlænge ribkanterne når baby vokser. Du kan også strikke dem godt lange, så de kan fungere med et opsmøg først. De skal strikkes i merinogarn og du kan komme i gang med denne opskrift for kun 40 kr.

Købes her, hvor du får prisgaranti og 1-2 dages levering.

Strikkede babybukser med detaljer

Endnu et par søde babybukster med striber for neden og praktisk ribkant.

Med disse strik bukser til baby får dit barn masser af bevægelsesfrihed, samtidig med at han eller hun ser super nuttet ud. Bukserne strikkes i det super bløde Drops Karisma garn, der er nemt at vaske uden det mister formen.

Vælg den perfekte farve til dine babybukser, og kom i gang med denne opskrift for kun 42 kroner.

Køb med det samme her, og få leveret på 1-2 dage

Strik babybukser i retstrik

Perfekt opskrift, hvis du vil strikke babybukser, men ikke nødvendigvis er så rutineret i at strikke.

Disse bukser strikkes primært med retmasker, hvilket er de nemmeste masker at strikke. Med et lille opsmøg kan bukserne bruges længe af den heldige baby. Du behøver kun to nøgler garn for at lave denne opskrift, og du skal derfor kun købe garn for 40 kroner til bukserne.

Køb her, og få hele 365 dages returret!

Strik korte sommerbukser til baby

Meget behagelige strik babybukser med super god pasform til de lune dage.

Bukserne er strikket i rib, hvilket giver en god pasform til selv de tykkeste små babyben. I denne model er der også indsat en lille snøre, så bukserne kan sidde godt fast.

Med et par strømpebukser vil de være perfekte til vinteren, og uden er det de sødeste sommerbukser. Med blot et enkelt nøgle merinogarn til en flad 20’er kan du komme i mål med disse bukser.

Køb her, og få fri fragt hvis du køber for min. 399 kr.

Varme bukser i uldgarn

Perfekt beklædningsgenstand til vinterbarnet. Denne model strikkes i dejlig varmt og blødt uldgarn, som ikke vil irritere de bløde babyben.

Bukserne er strikket både i glatstrik og rib, så de former sig helt efter babys buttede ben. Det gode ved strikkede babybukser er at de ikke strammer. Vælg selv mellem de mange flotte farver!

Køb her og få prisgaranti på dit garn i dag

Sødeste stribede bukser

Virkelig nuttede stribede bukser til en heldig lille dreng eller pige!

Vil du i gang med denne opskrift kan du glæde dig over, at den er ganske gratis! Du finder den lige her.

Garnet kan du købe billige online. Køb det med prisgaranti og støt et godt formål her.