Strik baby futter

Er der noget sødere end strikkede baby futter? Her har vi samlet en række opskrifter på de fineste strik baby futter, som du endda kan lave færdigt lynhurtigt. Mangler du et nemt strikkeprojekt, som samtidig er brugbart, så finder du opskriften her på siden.

Det er heldigt, at der ikke findes noget finere en små babyfødder. For det gør nemlig, at man får helt vildt lyst til at udstyre dem med de sødeste strikkede babyfutter.

Derfor har vi her samlet en række opskrifter på babyfutter, som du nemt og hurtigt selv kan strikke.

Brug restgarn

Det bedste ved disse babyfutter er, at du ikke behøver at købe dig fattig i garn for at komme i gang. Du kan nemlig fint strikke futterne med blot en smule restegarn. Tjek blot at tykkelsen på garnet er ca. det samme som opskriften angiver. Ellers ender du med et par babysko, som enten er al for store eller små. Det ville især være ærgerligt hvis de var for små til baby.

Så kig din restekurv igennem, og se om der ikke er et nøgle ensomt uldgarn som ville egne sig perfekt til dette projekt. Du kan vælge en neutral farve eller gå efter de klassiske babyfarver som lyserød og lyseblå.

Du kan selvfølgelig også vælge at købe noget nyt garn til dit projekt. Skal den heldige baby have en matchende bluse eller cardigan til skoene? Eller en nuttet djævlehue. Der er mange muligheder indenfor babystrik, så det er bare med at komme i gang.

Perfekt til nybegyndere

Det gode ved at strikke babystrik er, at det ikke tager særlig lang tid eller er særlig dyrt. Og det er især gældende når det kommer til strikkede babysutsko.

Her på siden har vi samlet en række strik babyfutter. De nemmeste futter er blot i retstrik, og er perfekte til nybegynderen. De er nemlig ikke så svære. Har du ikke meget erfaring med at strikke kan det anbefales at se videoen nederst på siden, inden du går i gang.

Futterne er dog også geniale at strikke, hvis du blot mangler et hurtigt og nemt projekt at gå i gang med.

Så hvis du er erfaren strikker, vil du helt sikkert nyde at strikke babyfutterne hurtigt og nemt. Det er bare med at komme i gang.

Sød gave: Hold babys fødder varme

Har du ikke selv et barn eller barnebarn at strikke til, så bare rolig – du har stadig masser af grunde til at gå i gang med futterne. De er nemlig rigtig hyggelige at strikke. De kan også bruges til dukker eller bamser, som fortjener varme fødder. I sidste ende kan du gemme futterne og forældre dem væk til den næste ven eller kollega, der skal have en lille.

Babys fødder er faktisk ofte ret kolde, da deres blodomløb ikke er så stærkt. Netop derfor ser man tit babyer med dejlige varme strikkede babyfutter, der holder de små fødder varme.

De er også perfekte til luren i barnevognen, eller til leg på gulvet – ja de er bare super anvendelige og man kan som forældre næsten altid bruge et par futter mere.

Kig listen igennem herunder og find inspiration til dit næste projekt. Du skal blot klikke dig videre til dem du er interesseret i, og så kommer du direkte videre til den gratis opskrift eller til forhandler.

Nem strikkeopskrift på babyfutter

Den perfekte begynderopskrift på babyfutter!

Disse retstrikkede baby futter er nemme at gå til, når du først lige har knækket koden. Du skal mere eller mindre kun kunne strikke retmasker, samt tage ind og ud. Denne opskrift har ens sød lille blondekant, men den kan du undlade, hvis du vil have det enkelt. Du skal kun bruge et enkelt nøgle eller noget restegarn for at lave futterne!

Opskriften er ganske gratis – klik her og gå til den.

Mangler du garn til de søde futter? Så køb det her, og få det leveret inden for 1-2 dage.

Små babysokker el. futter

Denne opskrift kan bruges både som babysokker i den kolde tid, eller du kan bruge dem som babyfutter, hvis du strikker dem en smule større.

Som det trænede øje kan se på billedet er disse babyfutter strikket i perlestrik og med en lille praktisk ribkant. De er strikket, så sokkerne får en lille “sål”, og de vil derfor være fine både som sokker eller som futter.

Du finder den gratis opskrift på disse babyfutter her.

Køb garnet, der er beregnet til opskriften billigt her – og støt et godt formål!

Sødt sæt til den lille baby

Denne strikkeopskrift er et helt sæt, som er perfekt til den lille pige eller dreng, alt efter farvevalg. I sættet får du også opskrift på de sødeste små babyfutter til de mindste fødder.

Hvis du vil strikke dette sæt, kan du købe både garn inkl. opskrift som strikkekit. Det vil sige at du køber det hele samlet for en god pris.

Køb strikkekit billigt her – prisen bliver endnu lavere som klubmedlem

Retroinspireret babystrikkeopskrift

Gratis strikkeopskrift med både sød bluse, og fine babysko til den lille pige.

Kan du også godt lide gratis ting? Så vil du garanteret være vild med denne opskrift, for den er nemlig gratis. Babyfutterne er søde med mønster og en lille blomst, hvilket vil være fin til den lille pige. Du finder den gratis opskrift her.

Mangler du garn, kan det købes med prisgaranti her.

Varme babysutsko

Dejlige babysutsko, som også kan strikkes til de lidt større børn.

Disse futter eller sutsko går lidt op af benet, og har to fine knapper som detaljer. De strikkes med et fint mønster, og er derfor lidt mere udfordrende at strikke end de nemmeste retstrikkede babysko, som vises højere oppe i teksten.

Kan bruges hele vinteren til at holde fusserne dejlig varme!

Købes super billigt som strikekkit her – fragt fra kun 10 kr!

Video: Sådan strikker du futter

Synes du det er nemmere at se hvordan tingene skal gøres, i forhold til blot at læse dig frem til det? Så er du bestemt ikke den eneste. Og heldigvis for internettet og Youtube, så findes der masser af videoer der guider dig igennem hvordan du strikker.

Her har viser vi en video, hvor du kan se hvordan du gør når du skal strikke babysko. Teknikken minder meget om den du skal bruge i mange andre opskrifter på babyfutter.