Stor samling af gratis strikkeopskrifter: Smukke sjaler


Her på siden finder du en stor samling af gratis strikkeopskrifter på sjaler. Der er ikke noget som et lækkert hjemmelavet sjal til at lune sig i, når det bliver lidt koldt om aftenen.

Der findes rigtig mange mønstre og modeller. Vi har samlet de bedste opskrifter, så du let kan finde dem du kan bruge både til hverdag og fest.

Et strikket sjal er altid dejligt at have ved hånden året rundt. Det er godt som et ekstra lag om vinteren, når det er virkelig koldt, og et sjal kan være rart en sommerdag, når solen begynder at gå ned, og temperaturene bliver lavere.

Køb garn til dit sjal online

Det er både billigt og nemt at købe garn online. Samtidig er udvalget af garn større, når du vælger at købe det på nettet.

Gratis strikkeopskrift: Strik det smukke vindsund sjal

Virksund-sjal-280

Vindsund er et stort flot sjal kreeret af Bente Lavsen. Det er farverigt, og et stort varmt sjal som kan bruges året rundt. Det er fantastisk at sidde med ved pejsen og herligt at have med ud på en gåtur en solrig forårsdag.

Du kan se opskriften her

Gratis strikkeopskrift: Strik flot sjal i dominostrik

strikkeopskrift-Domino-sjal-280

Dette er et meget spændende sjal. Dominostrik giver meget spil i sjalet, og selv hvis du ikke har erfaring med dominostrik, så er der ingen grund til at holde dig tilbage, da det er nemt at få et godt resultat. Et meget populært stjal at strikke. Det har en størrelse på cirka 170 cm ved den øverste kant.

Du kan se opskriften her

Madeleine by Drops Design

Super sødt sjal – Køb strikkekit kun 200 kr

madeleine-by-drops-design-2

Dette er super smukt og elegant sjal med hulmønster. Når du strikker det med kid-silk, så får du et meget lækkert og let sjal, som giver dine skuldre den rette varme en forårsdag eller en sommeraften.

I skrevne øjeblik kan garnet til sjalet fås for kun 200 kr, og er derfor oplagt som dit næste strikkeprojekt.Køb garn og download opskrift her

Gratis strikkeopskrift: Sjal med strikturmønster

strikkeopskrift-G-Blaa-sjal-280

Dette er et utroligt smukt sjal strikket med strukturmønster i henholdsvis alpaca og kid-silk. Det er oplagt som et ekstra stykke tøj til en forårsdag eller sommerdag, hvor du trænger til lidt ekstra på skuldrene.

Du kan se opskriften her

Gratis strikkeopskrift: Billigt sjal med flot hulmønster

Strikket-sjal-280

Her et en virkelig lækker opskrift på sjalet som ikke koster meget mere end 50 kr at købe garn til, og som samtidig ser ud som en million. Der går kun cirka 100 gram garn til et sjal, så hvis du køber jumbonøgler, så er der til mere end et.

Du kan se opskriften her

French Riviera by drops design

french-riviera-by-drops-design-lace-2

Meget sødt sommersjal! Sommersjalet er strikket i Drop Lace med et virkelig elegant hulmønster med en pind 3,5.

Garn til dette sommersjal koster i skrevne stund ikke mere end 75 kroner.Køb garn og download gratis opskrift her

Gratis opskrift: Nemt strikket, men meget flot sjal

Retstrikket-sjal

Dette er en nem og simpel opskrift, som du kan strikke hvis du ved hvordan man strikker ret og ved hvordan man slår garnet om pinden. Sjalet er dog et virkelig lækkert og smukt, og det er perfekt til en gåtur i skoven eller på stranden.

Du kan finde opskriften her

Opskrift på lille trekantet sjal i mange farver

Trekantet-sjal

Dette er endnu et ganske nemt strik. Et udmærket valg som nybegynder, hvor du stadig får et produkt du kan bruge alle steder, og blive bemærket på den positive måde.

Du kan se opskriften her

First Frost by Drops Design

first-frost-by-drops-desing-lace-2

Et yndigt og ganske let stykke strik. Det er strikket med et meget elegant hulmønster som gør det perfekt udover næsten alt andet tøj.

Sjalet er strikket med 3,5 pinde og har en brede på 140 cm.

Du kan købe garnet for kun 75 kroner.Køb garn og download gratis opskrift her

Gratis strikkeopskrift med hulmønster sjal fra Shetlandsøerne

Oejne-i-nakken-sjal

Dette fine hulmønster er fra Shetlandsøerne og hedder “øjenlåg” eller “Guds øje”. Rigtig hyggelig opskrift på sjalet du kan have med dig ud i haven en forårsdag, eller som er oplagt når du sidder inde foran pejsen.

Du kan se opskriften her

Hæklet sjal af cirkler

Sjal-af-cirkler-haeklet

Sjalet her er lavet af 61 hæklede cirkler som sammen giver et både smuk og luftig beklædningsgenstand. I opskriften er alle cirkler hvide, men du kan selvfølgelig også vælge at have cirkler i forskellige farver.

Du kan finde opskriften her

Strik et hurtigt og lækkert sjal med hulmønster

Sjal-med-hulmoenstre-280

Her er et ganske simpelt og hurtigt strikket hulmønster strik. Den er strikket med en pind 6, og du får et lækkert strykket tøj du kan smide overskuldrene når det bliver køligt om aftenen.

Du kan se opskriften her

Utrolig sødt strikket sjal med hæklet kant

Striksjal-med-haeklet-kant

Nyder du både at strikke og hækle, så er dette det perfekte sjal at gå i gang med. Sjalets store del er strikket og udenom er der hæklet en stor kant. Det er en fin kontrast der giver masser af liv og et flot spil i sjalet.

Du kan finde opskriften her

Strik sjal med swing

sjal-med-swing-B

Sjalet er virkelig lækkert og varmt. Det er strikket på tværs med kiler af restrik og med striber med hulmønster. Det giver en virkelig god effekt, og samlet får du altså et både varmt og behageligt klæde til henover skuldre og ryg.

Du kan finde opskriften her

Strikket sjal med knopper

Sjal-med-knopper

Sjalet her er dejligt strikkeprojekt. Det er i strikkeopskriften strikket med økologisk garn – Palermo (men du kan selvfølgelig også bruge andre former for garn) og opskriften bliver rigtig spændende på grund af det knopmønstret.

Du kan finde opskriften her

Flot strikket farverigt sjal

G-Striksjal-280

Dette er et utrolig flot strik i rigtig mange forskellige farver. Mønstret er både hele og halve dominoruder, og det er specielt velegnet til have om skuldrene når kulden nærmer sig om efteråret.

Du kan finde opskriften her

Varmt sjal med krave

sjal-med-krave

Et både behageligt og varmt sjal med krave, som er en god og stilfuld måde at holde sine skuldre varme. Fantastisk til en kold sommeraften eller til når vejret kræver lidt ekstra i efteråret.

Du kan finde opskriften her

Stort strikket sjal i flotte lilla farver

G-Striksjal-lilla-280

Sjalet her er ganske yndigt. Det er i opskriften strikket med lilla farver, men du kan selvfølgelig også vælger andre farver med succes. Det er et dejlig stort et af slagsen med frynser, som er perfekt at have med når du er ude i naturen.

Du kan finde opskriften her

Endnu flere opskrifter på sjal strik på vej i din retning

Her på siden har vi en stor samling af strikkeopskrifter, men det betyder absolut ikke at vi ikke arbejder på at finde endnu flere. Forvent mange flere opskrifter næste gang du besøger denne side. Derfor kan du også sagtens tilføje siden til dine foretrukne, så du let kan finde det helt rigtige strikkeprojekt næste gang du skal igang med noget nyt.

Vi høre rigtig gerne fra dig hvis du har spørgsmål eller måske gerne vil fortælle om dit strikkeprojekt.

Vi sætter selvfølgelig også pris på hvis du deler denne side med andre som er interesseret i at strikke 🙂

Recent Posts