En strikket slipover til børn er både praktisk og ser rigtig pæn ud. En slipover er et andet ord for en vest eller en trøje, som er meget egnet til at tage over en skjorte for eksempel. Det holder barnet dejlig varmt, og ser samtidig rigtig fint ud til et barn. En slipover er tilmed et ret hurtigt og nemt strikkeprojekt, der ikke behøver at tage særlig længe at strikke.

Her på siden har vi samlet strikkeopskrifter på en strikket slipover til børn og baby

Strikket slipover til børn

I denne gratis strikkeopskrift fra Drops kan man strikke en rigtig sød slipover til børn. Den kan bruges af både drenge og piger i alderen 2 – 12 år. Den strikkede slipover strikkes med strukturmønster, som giver en flot effekt. Samtidig holder det godt på formen. Strikkemønsteret bruges til hele denne strikkede slipover, så den er ret hurtig at strikke. Find den gratis strikkeopskrift på slipover her.

Strikket slipover til baby

Denne opskrift er også en gratis strikkeopskrift fra Drops. Denne slipover til baby har rigtig fine detaljer i form af ribkanter i armene og for neden. Det giver en god pasform. Derudover har denne strikkede slipover et flot strikkemønster, som ser sødt og dekorativt ud. Det vil være meget fint udover en skjorte. Strikkeopskriften på denne baby slipover er gratis, og findes her. Den strikkes i dejlig lun uld, som kan købes billigt  via knappen nedenfor.

Strikket slipover til børn


Denne fine slipover er en strikket bluse til børn, som ser rigtig fin ud, udover en skjorte, som det ses på billedet. Denne slipover købes som strikkekit hos garnforhandleren Strikkes. Selve strikkeopskriften på slipover til børn er fra en opskrift fra Drops. Strikkeopskriften er gratis, men garnet købes nemt via et strikkekit som du finder via knappen nedenfor.

Strik slipover til børn

En anderledes og elegant slipover til børn, som har to knapper foran. Denne type slipover kan også kaldes en “morfartrøje”, og er bare et rigtig klassisk og flot tidløst design. Den strikkes med en form for perlestrik, der giver et pænt ensartet mønster, og det er ikke svært at strikke, når først man er i gang.

Strikket slipover til drenge

Denne fine slipover er til seje drenge. Strikkeopskriften er fra viking, og kan købes lige her. Den strikkes med fint strikkemønster ned henover brystet og ærmerne, der giver et rigtig flot look. Perfekt som slipover henover en skjorte. Både praktisk og pænt!

Strikket slipover til børn

En strikket slipover til børn har alle dage været et hit at strikke. En slipover er nemlig både praktisk og samtidig rigtig pæn. Det er altid en populær kombination, når det gælder strik til børn! Man vil jo gerne have at de små holder sig lune og godt tilpas, men samtidig ser pæne ud.

En strikket slipover til børn kan bruges både til hverdag og fest. Udover en skjorte ser en strikket slipover pæn og klassisk ud, og det kan man næsten ikke gøre forkert. En slipover kan strikkes i alle farver, men ses dog oftest i de neutrale farvevalg såsom grå, hvid, navyblå og lignende.

Hvad er en slipover egentlig?

Navnet slipover kommer af de engelske ord slip over, hvilket groft sagt betyder at man tager den på, henover noget andet tøj. En strikket slipover er derfor et stykke beklædning, der er velegnet til at tage på henover noget andet tøj. En vest eller en strikket trøje er praktisk at tage på henover en skjorte eller en anden trøje.

En slipover bliver typisk brugt i de kolde måneder, da den jo er dejlig lun. Mange af de strikkekits og strikkeopskrifter skal derfor strikkes i dejlig lunt uldgarn, som holder barnet dejlig varm og tempereret. Før i tiden var uldgarn kendt som noget ubehageligt, der kradsede, men sådan er det heldigvis ikke mere. Den lækre og bløde merinould er meget egnet til børnestrik. Uldgarn blandet med andre garntyper, såsom bomuld, er også et stort hit og meget populært til børnestrik.

En slipover er nok mest benyttet til drenge eller mænd, men der er dog også opskrifter, som sagtens kan bruges til piger også.  Det er bare med at gå på opdagelse, og finde lige præcis den strikkede slipover, som man leder efter. Her på siden har vi fremhævet de sødeste strikkede slipovers til børn og der er lidt forskellige at vælge i mellem.

Rigtig god strikkelyst!