Sjaler til fest | Strikket sjal

Et sjal til fest skal gerne passe til dit tøj, se fedtligt og flot ud og samtidig kunne holde dig varm, hvis det bliver køligt i løbet af aftenen. Det er dog ikke helt ligegyldigt hvilket sjal du vælger. Læs med her, og find det perfekte sjal til din festlige anledning.

Hvis du har mod på selv at strikket sjal til fest, så er der mange nemme opskrifter du kan give dig i kast med. Fordelen ved selv at strikke er at du kan vælge farve og materiale selv, så du kan få det sjal der passer perfekt til dit outfit. Se masser af strikkekits til sjaler her.

Brug sjal med kjole, skjorte eller bluse

Det gode ved at tage et sjal på til fest, er at det er dejligt og praktisk, samtidig med at det ser flot ud og passer til dit festlige outfit. Et sjal kan virke slakende, hvis det er langt og går ned i en spids foran.

Find mere inspiration til sjaler her

Find det bedste sjal til fest her på siden, uanset om du selv vil strikke et eller købe det færdigt.

Festligt og farverigt sjal

Dette sjal er faverigt og passer perfekt til en festlig anledning. Her billedet er der brugt stærke farver, men sjalet kan nemt få et helt anderledes udtryk med andre farvevalg. Det er helt op til dig!

Opskriften er gratis, og garnet kan du købe her.

Festligt sjal

Flot sjal i grønne nuancer

Endnu et flot og festligt sjal i grønne nuancer. Det er strikket i tre farver her, og det går ned i en spids hvilket ser flot ud på næsten enhver kropstype.

Køb garn og se opskriften her

Grønt sjal

Køb et eksklusivt sjal

Hvis du ikke har tid eller lyst til at strikke dit eget sjal kan du heldigvis købe et. Hvad med dette smukke, og meget eksklusive sjal fra La La Berlin? Det er lavet i det fineste materialer, og luner dejligt selvom det er tyndt og meget let. Dette sjal vil få de andre til festen til at kigge en ekstra gang!

Se mere og køb sjalet her

Lækkert sjal

Hvad er et sjal?

Et sjal eller tørklæde, er et stort stykke stof som du kan slynge om skuldrene. Modsat et strikket halstørklæde er det noget mere let og elegant, og derfor velegnet til at have på til fest. Det er populært at strikke eller hækle sit eget sjal.

Kan jeg bruge sjal til kjole?

Ja! Et sjal er perfekt at bruge til en kjole til vinterens julefrokoster og måske også på den kolde nytårsaften. Tag et sjal på til din kjole og nyd aftenen i godt selskab.