Det er nemt at komme i gang med at strikke med strikkekits. Med et strikkekit køber man både strikkeopskrift og tilhørende garn. Det er en nem måde hurtigt at komme igang med et nyt, spændende projekt. Du kan også nemt tilkøbe strikkepinde der passer til.

Her har vi samlet en række populære strikkekits, så du kan komme i gang med dit næste strikkeprojekt.

Når du køber et strikkekit, behøver du ikke bruge en masse tid på at finde en garntype og mængde garn, der passer perfekt sammen med strikkeopskriften. Du skal blot vælge den farve du ønsker at strikke i. Det præcise antal gram garn du skal bruge, afhænger dog af din strikkefasthed. Kender du ikke din strikkefasthed, anbefales det at du køber 10-15 % mere garn end opskriften anbefaler.

Se mange strikkekits til billige priser her

Mange Strikkekits til damer hos Rito

Besøger du webshoppen Rito.dk vil du finde mange strikkekits til damer, mænd, børn og baby. Hos Rito har de flest strikkeopskrifter fra Garnstudio, der laver opskrifterne, så de passer til det lækre Drops garn.

Strikkeopskrifterne fra Drops er fit tilgængelige på garnstudios hjemmeside. Rito har samlet garnet i korrekte mængder, så du nemt og hurtigt kan købe garn til netop den strikkeopskrift du ønsker.

Ingen dikkedarer sweater i økologisk uld

Dette strikkekit kan købes hos en forhandler, hvor der kun fås økologisk garn. Det er et populært strikkekit, da sweateren simpelthen er så alsidig. Den vil være flot i stort set alle farver, og er perfekt til kølige efterårsdage eller når frosten kommer forbi. . Sweateren er strikket med BC Garn Semilla, der er 100 % økologisk uldgarn. Garnet er indfarvet med naturlige farvestoffer. Se mere her

I strikkekittet medfølger garn samt opskrift, der er designet af PetiteKnit.

Strikkekit til baby: jakke med matchende hue

Babystrikkekits er meget populære. Det er bare skønt at strikke til baby og små børn. I dette strikkekit fra Viking får du opskrift og garn til det sødeste sæt bestående af en fin jakke og med en matchende hue. Det hele har et retrolook, der i dag er meget moderne. Dette populære strikkekit er fra Viking, og det kan købes her eller via knappen nedenfor.

Strikkekit med babykjole

Endnu et meget populært strikkekit fra Viking. Denne babykjole er strikket med det fineste strikkemønster, der vil klæde enhver heldig babypige. Til dette strikkekit medfølger der både garn og opskrift. Kjolen strikkes i dejlig lun og blød uld. Hvis du er vild med de populære strikkekits med babykjoler, kan du se mange flere her.

Populært strikkekit med babysæt

Dette fine sæt er blandt de mest populære strikkekits fra Viking. Det består af et meget fint sæt med både bukser, trøje og hue. Cardiganen har et super fint strikkemønster, som gør den virkelig dekorativ, og samtidig sjov at strikke. Det populære strikkekit sælges som strikkekit hos den online garnforretning Strikkes.

Foto: Dale Garn

Populært kjolestrikkekit fra Woolspire

Hvis du gerne  vil prøve at strikke til dig selv, så er dette populære strikkekit en god måde at kaste sig ud i det på. Det er ikke mange svære detaljer ved kjolen, men du får en meget anvendelig kjole, som med garanti vil blive en favorit i garderoben. Kjolen kan købes som et populært strikkekit, hvor der medfølger både gan og opskrift som PDF.

Det er nemt at strikke med et strikkekit

Der er flere grunde til at strikkekits er blevet så populære. Det er nemlig både nemt og billigt at komme i gang med dit nye projekt via et strikkekit. Ordet kit er brugt i andre sammenhænge, og betyder kort fortalt at man har en masse ting samlet, som tilsammen udgør et kit til en given situation. Det kunne for eksempel være et overlevelseskit! Men her er det altså et strikkekit. Vi kommer ind på hvad et strikkekit indeholder i næsten afsnit.

Hvad indeholder et strikkekit

Et strikkekit indeholder både garn og opskrift til dit næste strikkeprojekt. Det vil sige at du for en samlet pris køber både opskriften og det tilhørende garn, så det er super nemt at komme i gang med dit strikkeprojekt. I enkelte strikkekits får du også strikkepinde med, men det er dog ret sjældent. Læs i beskrivelsen inden du køber for at finde ud af hvad strikkekittet indeholder.

Et strikkekit indeholder altså:

  • Garn til opskriften – vælg blot farve og størrelse
  • Opskrift – enten gratis eller medfølger i prisen
  • Somme tider strikkepinde

En del af de populære strikkekits er lavet til gratis strikkeopskrifter. Det vil sige, at strikkeopskriften i sig selv ikke koster noget, men selve garnet er meget nemt for dig at købe, da det er samlet i et strikkekit. Når du køber et strikkekit, skal du blot vælge farve på det garn der hører til opskriften. Vælg også størrelse, altså om det populære strikkekit skal strikkes i størrelse small, medium eller large, da det har betydning for mængden af garn.

Her på siden finder du populære strikkekits

Vi har her på siden samlet forskellige populære strikkekits til både damer og baby. Hvis du synes at noget mangler på siden, eller opdager du et link der ikke virker, så hører vi meget gerne fra dig, så vi kan få løst problemet.

God strikkelyst!