Hæklet tøj til baby: Søde opskrifter

Der er masser af muligheder for at hækle tøj til baby. Her har vi samlet en række opskrifter på hæklet tøj til de mindste. At hækle er blevet utrolig populært blandt mange, også unge, og der er jo næsten heller ikke noget hyggeligere end at hækle til de mindste. Kom i gang allerede i dag med disse hækleopskrifter på tøj til baby.

Hvis du kan hækle, så har du masser af muligheder for at finde opskrifter på hæklet tøj til baby. Her har vi samlet en hel række gratis hækleopskrift på babytøj, som er lige til at gå i gang med.

I modsætning til at strikke, skal du kun bruge én hæklenål når du hækler. Nogen synes det er nemmere at hækle end at strikke, mens andre holder sig til strikketøjet.

Uanset om du er rutineret eller nybegynder, så er der masser af grunde til at gå i gang med at lave fint hæklet tøj til baby.

Hurtige og søde opskrifter

Flere af de opskrifter vi har samlet her på siden, er ret hurtige at lave. For eksempel en hæklet hue eller et par søde babyfutter. Fordelen ved dette er også at projektet bliver både billigt og hurtigt at gå i gang med. Måske behøver du ikke engang at købe nyt garn, men kan blot finde noget i blandt de rester du har fra andre projekter.

Er du meget i tvivl om din hæklefasthed eller valg af garn, så kan det dog anbefales at vælge det garn som er anbefalet i opskriften.

Mange babyopskrifter, både hækle og strikke, er lavet til uldgarn. Uld er ubetinget det mest populære og anvendelige garn, og det er da også skønt og blødt at bruge til babyer. Hvis du er mere til det ikke-animalske garnvalg, så kan du gå efter bambus eller bomuld, som begge dele er rigtig blødt og dejligt til de små.

Hvis du er mere til de store projekter, så kan det være for eksempel en køredragt eller et par hæklede bukser. Der er selvfølgelig også muligheden for at lave et hæklet babytæppe, hvis du virkelig har lyst til at lave noget større.

Kig igennem de forskellige opskrifter på hæklet tøj til baby her på siden, og find lige det tøj, som du ønsker at gå i gang med.

Klik dig videre til den opskrift du synes om, så du kan komme i gang med din hækleopskrift så hurtigt som muligt. Især hvis du skal hækle en gave, er det en god ide at starte i god tid.

Husk hæklefastheden

Du kender sikkert allerede til begrebet strikkefasthed, hvis du i forvejen kan strikke. Alle hækler nemlig med forskellige fastheder. Så selvom to personer bruger den samme str. Hæklenål og det samme garn, vil resultatet komme til at se meget forskelligt ud.

Så husk altid at tjekke din hæklefasthed, inden du går i gang. Især med store projekter er det virkelig ærgerligt at stå tilbage med et resultat, der ikke passer den heldige modtager. Du kan læse hæklefastheden i opskriften inden.

Sødeste hue til baby

Denne hue er både nem og hurtig at hækle, og så er det et stykke praktisk tøj til baby. Her ses huen hæklet i striber, men du kan sagtens vælge at lave den ensfarvet. Huen laves i det skønneste uld, og du skal kun bruge to garnnøgler for at komme i gang.

Se hæklekittet og kom i gang med den søde hue

Sødeste prinsessesko

Små babyfødder bliver holdt dejlig varme i disse hæklede babyfutter.

Den søde blondekant og den lille blomst foran gør dette til det sødeste hæklede tøj til babypigen. De er ret nemme at hækle, så det er også et perfekt nybegynderprojekt.

Køb garnet billigst her med prisgaranti og hurtig levering

Hæklede babybukser

Sødeste må babybukser, der er hurtig at lave, hvis du er vant til at hækle.

Ligesom strikkede babybukser, så er disse hæklede bukser til baby enormt nuttede. Der er bare noget helt særligt over at lave babytøj, ikke? Garnet er en utrolig lækker uldkvalitet.

Købes billigt som kit her – kun 1-2 dages levering.

Hæklet savlesmæk

Savlesmæk med skråt mønster – sjov og hurtig at lave.

Savlesmække til babyer er både praktiske og moderne. Ikke nok med at de sparer dig for tøjskift, de små ser også utrolig nuttede ud i hjemmelavede savlesmække!

Opskrift og garn koster blot 15 kr. Køb her med det samme

Sødeste hæklet babykrave i uld

Perfekt til den pyntesyge baby!

Babykraver har et lidt retro-agtigt look som for tiden er meget moderne. Disse kraver er nemme at hækle i blødt merinould, og vil virkelig se søde ud på de mindste. Tilmed er de hurtige at hækle! Rigtig sødt hæklet babytøj.

Koster kun 26,33 kr. som klubmedlem her – ellers 38 kr. for garn + opskrift.

Hæklede festsko

Super fine sko, der ville være perfekte til barnedåben.

Gratis hækleopskrift på søde små babyfutter, der for eksempel kunne bruges til barnedåben eller en anden festlig anledning.

Opskriften er gratis tilgængelig hos Familiejournalen.

Søde pigesko med blomst

Små ballerinasko du selv kan hækle!

Hæklede sko og futter til de mindste er bare super populært, ikke mindst fordi de både er hurtige og nemme at lave. Lav disse søde ballerinasko ud af noget restgarn du har liggende.

Opskriften er gratis og findes her.

Lille hæfte med masser af søde og nemme hækleopskrifter på tøj

Den populære bog koster kun 50 kroner.

I bogen af Sys Fredens findes der masser af fine hækleopskrifter på tøj til babyer og børn, som du sagtens kan gå i gang med selvom du ikke er meget rutineret.

Find blandt andet opskriften på den meget anvendelige og søde hæklede djævlehue. Bogen er et lille hæfte, så du nemt kan have det med rundt, hvis du hækler på farten.

Bogen koster blot 50 kroner – bestil i dag, og have den i postkassen allerede i morgen.

Held og lykke med at gå i gang med at lave dejligt og nuttet hæklet tøj til baby. Husk at du her på siden finder masser af inspiration til dine andre projekter, uanset om du hækler eller strikker. Du kan for eksempel kigge på et strikket barnevognstæppe, en mary hue, eller måske et sjal.

Rigtig mange strikkeopskrifter og hækleopskrifter er gratis tilgængelige på nettet, så er det bare med at surfe rundt og lade dig inspirere.