Hæklede babysutsko

Det sødeste i verden er hæklede babysutsko. Det er et skønt og dejligt projekt at gå i gang med små hæklede sutsko. Det gode ved dette projekt er, at de både er nemme at lave og samtidig super anvendelige.

Læs med her, og få masser af tips og hækleopskrifter på babysutsko

Det skal du bruge

Inden du går i gang med at hækle nogen babysutsko, er der tre ting, som du skal sørge for at have klar:

  • Hæklenål
  • Garn
  • Opskrift

Bliv her på siden, og få hurtigt fat i de tre ting, som du skal bruge!

Opskrifter på hæklede babysutsko

Her har vi samlet de sødeste hækleopskrifter på babysutsko.

Søde hæklede festsko til baby

Med disse søde sko bliver en lille pige helt klar til fest – og endda uden at få kolde fødder. Babysutskoene er ret hurtige at hækle, og du kan glæde en heldig lille pige med dem. Find den gratis opskrift via linket under billedet. 

Familiejournalen. af Permin (design og foto)

Yndige hæklede festsko med sløjfer

Skal den lille være klar til dåb, fødselsdag eller en anden festlig begivenhed? Så er disse små sko da perfekte til anledningen. Hvis du er vant til at hækle, så tager de ikke mere end et par aftener at lave. Den gratis opskrift finder du hos familiejournalen via linket under billedet.

Opskrift og billede fra Familiejournalen

Sutsko med sød kant

Virkelig søde sutsko, der passer perfekt til den lille pige. Sutskoene hækles primært i stangmasker, men de har et fint lille mønster op af anklen. Så den heldige lille pige kommer til at se meget yndig ud iført disse fine hæklede babysko / hæklede babysokker.

Til disse sutsko skal du bruge super blødt bomuld.

Opskriften er gratis og kan findes lige her.

Søde hæklede babysutsko med rem

Fin lille sutsko, der også kan bruges til festlige anledninger. Babyer får hurtigt kolde fødder, da deres blodomløb lige skal i gang. Derfor er babysutsko altid en velkommen gave, og man kan sagtens bruge flere af dem .

Denne søde model er nok mest til piger, da den har et meget feminint look. Du kan finde den gratis hækleopskrift her.

Babyskoene skal hækles i det blødeste alpacauld, der er perfekt til babys fine hud. Køb garnet billigt via knappen nedenfor.

Hæklede babysutsko – hvilket garn er bedst?

Når det kommer til babystrik er uldgarn næsten altid det oplagte valg. Babyuld er dejlig varmt og blødt, og holder de små fusser varme. Glem alt om kradsende uld, der giver kløende og rød hud – i dag kan man få lækkert og blødt uld, der slet ikke kradser.

Hvis du ikke er til uld, så er akrylgarn faktisk et godt alternativ, når vi snakker om garn til hæklede babysutsko.

Du kan også vælge at hækle babysutsko i bomuldsgarn. Men vær dog opmærksom på, at bomuld ikke varmer ligeså meget som uld eller akryl. Til gengæld bliver babyskoene i bomuld dejlig bløde.

Du kan købe blødt uldgarn til hæklede babysutsko her.

Hvis du er mere til at strikke, så kan du gå i gang med et par retstrikkede babysko – de er virkelig hurtige at lave, når først du har knækket koden!

Den rette hæklenål

Nøjagtig ligesom med strikkepinde, så findes der et væld af forskellige hæklenåle.

Hvilken en du fortrækker kommer helt an på dit budget, og dine præferencer. Sådan helt generelt kan jeg dog anbefale dig at købe den bedste hæklenål, og lade være at tænke for meget over prisen.
Tænk på hvor mange timer du kommer til at sidde med hæklenålen i hånden!

Det er super vigtigt, at du synes den er behagelig at bruge, så du heller ikke får smerter i håndled eller skulder, når du hækler.

Køb ergonomiske hæklenåle her