Glatstrikket djævlehue

Strik en sød djævlehue i glatstrik, der får et fint og pænt udtryk. Den klassiske djævlehue er retstrikket, hvilket også er meget charmerende, og giver et andet udtryk. Er du mest til den glatstrikkede version, så skal du blot strikke skiftevis ret og vrang i stedet for kun ret.

Glatstrikket djævlehue

Det er lykkedes os at finde en gratis opskrift på en djævlehue i glatstrik. Du finder den hos Hendes Verden. Vi har desværre ikke rettighederne til at vise billedet at huen, men du kan selv klikke dig videre lige her og se den.

Se også:

Strikket djævlehue i retstrik

Denne djævlehue er i retstrik, så når du kigger på denne kan du nemt se forskellen fra den glatstrikkede ovenfor. Den glatstrikkede bliver mere glat, og strikkes med skiftevis ret og vrangmasker. Hvorimod denne retstrikkede version udelukkende strikkes i ret. Retmaskerne giver et mere knubret udstryk. Find opskriften her.

Strikket djævlehue til nyfødt

Djævlehue i glatstrik eller retstrik?

Grunden til at den klassiske djævlehue er i retstrik, er nok, at der er er indtagninger og udtagninger langs hele kanten, når du strikker den. Disse udtagninger bliver synlige, når du strikket i glat og usynlige, når du strikket ret. Der er ikke noget der er bedre end andet, men det er lidt en smagssag hvad man fortrækker, da det giver to forskellige udtryk,

Hæklet djælvehue

Fortrækker du hæklenålen frem for strikkepindene, så har du muligheden med den populære hækleopskrift fra Sys Fredens. Opskriften er let at gå til, og du skal kun kunne stangmasker og kunne tage ind og ud når du hækler. Køb bogen her. Bogen inde holder flere små søde hækle-projekter til en lille størrelse.

Hæklet djævlehue

Køb en færdig hue

Hvis du gerne vil have eb sød babyhue, men ikke har tid til at strikke en, så kan du heldigvis betale dig fra det. Der findes nemlig et enormt udvalg af søde, strikkede babyhuer som du kan købe færdige.

Strikket hue med søde ører

Denne fine lyserøde hue med spidse ører er da perfekt til en lille pige. Den er strikket, så hvis du ikke selv er så hurtig med strikkepindene, eller ikke har lyst til at strikke en hel hue, så kan du købe huen færdig. Du kan købe huen med fri levering her.

Babyelefanthue i uld med ører

De populære Huttelig Hut huer er så populære at de næsten kan måle sig med en hjemmestrikket hue. Denne model er så sød med de små fine ører, og så varmer den uden tvivl rigtig godt, for den er lavet i uld. En elefanthue er populær til vuggestuebørn og børnehavebørn, da den også luner dejligt om halsen. Huen kan købes med gratis fragt her.

Babyhue