Drops kid silk opskrifter

Her har vi samlet flere Drops kid silk opskrifter, som alle har den ynde og lethed, som garnet kommer med. Her finder du masser af inspiration til brug af dette lækre og garn som du endda kan købe ganske billigt online. BLivh er på siden og find ud af hvor mange flotte drops kid silk opskrifter, der findes.

Denne type garn er oftest brugt enkelte steder i strikketøjet for at tilføje ekstra struktur og detalje i arbejdet. Det er et garn der består af både mohair og silke, så der er virkelig en grund til at netop dette garn er silkeblødt.

Garnet sælges i nøgler á 25 gram, hvilket er ret små i forhold til de normale garnnøgler på 50 gram. Dette er fordi garnet netop ofte kun bruges i en del af arbejdet. Derfor skal en tråd drops kid silk faktisk helst bruges sammen med en anden type garn, så du altså strikker med to tråde.

Køb garnet billigt online her, og få det leveret inden for 1 – 2 dage !

Skal du strikke eller hækle kun med dette garn, så kan det anbefales at bruge dobbelttråd, da det vil skabe en smukkere men også mere holdbar struktur.

Silleblødt garn og perfekt til sommerstrik

Garnet består af 75% uld fra mohairfår. Ulden er kendetegnet ved at være meget blød, men også ret ulden i sit udseende. Den sidste fjerdedel af garnet er silke, som gør det holdbart men også blødt.

I de Drops kid silk opskrifter, vi har fundet frem her, vil du opdage at det ofte er små projekter såsom strikket julepynt eller en handske. I større projekter som trøjer, sjaler eller tørklæder vil garnet ofte kun indgå i en lille del af opskriften, og dette er simpelthen fordi garnet er så specielt.

Dette garn er særlig populært til let og luftig sommerstrik, da det ikke giver den tunge uld-struktur som for eksempel islandsk uld eller måske merinould. Derfor er dette et godt garn at arbejde med i årets varme måneder.

Men nok om det – for nu må vi til det – nemlig at vise dig de flotte Drops Kid Silk strikkeopskrifter, som bare venter på at du går i gang med dem.

Smukke julekugler

På grund af morhairulden får disse julekugler et loddent udseende, der næsten kunne minde om frisk sne der falder. De er derfor virkelig smukke som dekoration på juletræet eller blot som pynt i hjemmet i den kolde tid.

Du kan finde både strikkeopskrift og garn i et strikkekit blandt de mange julestrikkeopskrifter her på siden. Se dem alle her.

Smukt tørklæde – perfekt til sommerbrug

Som mange andre Drops kid silk opskrifter, er dette tørklæde perfekt til om sommeren. Den lette uld gør det meget behageligt og blødt, men uden at du kommer til at koge i det som hvis det havde været et stort halstørklæde. Sjalet strikkes med et hulmønster og feminim blondekant. Resultater er utroligt smukt, men det er nok ikke en opskrift til nybegyndere inden for strik.

Køb strikkekit her.

Smuk og let cardigan

En let og sommerlig cardigan. Da den strikkes med uld vil den være lækker varm om vinteren, men det er ret tynd uld så den vil også fint kunne bruges en stor del af den danske sommer.

Det er en blandt disse fine Drops kid Silk strikkeopskrifter som er super lækre og bløde. Her skal du bruge hele tre farver af det bløde garn, og prisen kommer derfor op over 300 kr., for det hele, men vil være højere alt efter hvilken størrelse du skal bruge.

Køb strikkekit billigt her

Skøn sommerbluse

Har du lyst til at strikke en let og sommerlig bluse? Så er denne da lige sagen. Til blusen skal du bruge to slags uldgarner, nemlig alpakke og drops kid silk, så du får virkelig en let og lækker kvalitet ud af det.

På billedet er blusen holdt i lyse pastelfarver, hvilket er flot. Men du kan naturligvis vælge frit mellem de mange forskellige farvekombinationer der er muligt med Drops garn.

Køb strikkekit til blusen her

Strikket kjole med flotte detaljer

En super flot kjole strikket i uld. Det populære drops kid silk garn er både eksklusivt men også prisvenligt i forhold til hvor høj kvalitet garnet er i. Denne kjole er både smuk og behagelig.

Med en trøje under, som det er vist på billedet, er det en skøn kjole at bruge i den kolde årstid. Strikkeopskriften fra garnstudio og gratis, og garnet kan købes billitg online.

Køb strikkekit til kjolen her

Hvor er garnet billigst?

Når du skal købe garn online er det altid en god ide at surfe lidt rundt på nettet, for at finde den billigste pris på garnet. Du kan vælge at købe garnet hos den billigste forhandler, eller du kan skrive til for eksempel Rito, der tilbyder prisgaranti på alle deres varer.

Der er også muligheden for at blive klubmedlem hos garnforretningen Strikkes, og så er priserne på dit nye garn virkelig skruet helt i bund. Til gengæld skal du så være medlem.

Se de nuværende priser på Drops kid Silk hos Strikkes her.

Så kan du altid få den billigste pris på det garn du skal bruge til din drops kid silk opskrift.

Et univers af inspiration

Her på siden har vi samlet en hel masse strikkeopskrifter, så du altid har et sted hvor du kan hente inspiration til dine strikkeprojekter. Selvom siden hedder strikkeopskrift.com, så finder du også en masse andre ideer til både hækleprojekter og andet kreativt du kan foretage dig.

Der er noget hyggeligt over at sidde med noget i hænderne, og det er garanteret også noget af det du selv elsker ved at lave kreative ting. Det kan være både små og store projekter, og nogen af dem synes måske endda uoverskuelige, når du skal igang med dem. Men en time her og der gør alligevel en forskel, og pludselig har du måske lavet et helt tæppe til sofaen.

Det skønne ved at lave ting selv er nemlig ikke kun tilfredsstillelsen ved at blive færdig med noget, men også selve det at du selv bestemmer farvevalg og design.

Netop derfor findes der mange flotte drops kid silk opskrifter som du kan kigge igennem her på siden. Du er altid velkommen til at skrive en kommentar til os, hvis du har ris eller ros.