Drops Baby Merino opskrifter

Søger du ideer til flotte Drops Baby Merino opskrifter? Hvis du er til det super bløde uldgarn Drops Baby Merino, så kig med her, og find inspiration til hvad du kan strikke med dette skønne og lækre garn. Selvom garnet er perfekt til babystrik, så kan det også bruges til et utal af andre projekter. Læs med her, og lad dig inspirere.

Uldgarn er det overordnet set det mest populære garn at strikke med, og det er der flere grunde til. Garnet er nemlig både blødt, anvendeligt og så giver det en god varme men uden at blive syntetisk som for eksempel akryl.

Opskrifter med Drops baby merino er især baby strikkeopskrifter, men mange benytter også garnet til tøj til dem selv, eller til dejlige slumretæpper til sofaen. Farvekortet til dette garn er ret bredt, og du kan derfor finde lige præcis den farve du ønsker til dit projekt.

Køb Drops Baby Merino billigst her, og få det leveret på 1 – 2 dage !

Alverdens farver

Før i tiden kunne man kun få uld i naturens farver såsom brun, khaki, hvid, sort og blå. Men i dag kan du vælge i mellem rigtig mange farver, så du kan finde lige præcis de farver, der passer til det du skal lave. Til de små er de lyse pastelfarver især populære, så som lyserød, lyseblå eller måske hvid eller en beige.

Det er bare med at kigge farverne igennem, og finde den du kan lide. Blandt alle de Drops Baby Merino opskrifter vi nævner her, så husk at du altid selv kan vælge farven så det passer til netop din stil og dit projekt.

Det skal du også vide om garnet:

  • Blødt og klør ikke (medmindre du er allergisk overfor uld)
  • Produceret i EU hvilket er din garanti for en høj levestandart blandt dyrene
  • Oeko-Tex® certificeret
  • Superwashbehandlet – garnet kan vaskes igen og igen i maskinen uden at miste formen

Dette garn har altså rigtig mange kvaliteter, og der er ikke noget at sige til at det er så populært.

Men nu må vi til det: Nemlig at kigge på de mange flotte Drops Baby Merino opskrifter:

Nuttet og nem babyhue

Hvis du trænger til et hurtigt projekt, eller måske ikke har så meget erfaring med at strikke, så kan du gå i gang med denne søde babyhue i uldgarn. Opskriften er fra Garnstudio og derfor ganske gratis. Her er huen i en neutral farve, men du kan naturligvis også vælge en mere piget eller drenget farve.

Find den gratis opskrift her.

Køb det bløde uldgarn med prisgaranti her.

Strik et babytæppe

Babytæpper har alle dage været skønne, og det er en perfekt Drops Baby Merino opskrift. Her behøver du ikke at tænke så meget over strikkefasthed, da et tæppe jo ikke som sådan skal være en bestemt størrelse. Standarten for et babytæppe er 70 x 100 cm., hvilket passer fint til de små pus.

Find inspiration til strikkede babytæpper her.

En sød bamse at putte med

Små hænder der griber fat i den blødeste bamse, finder trygheden, og falder i søvn… Er der noget mere nuttet? Denne bamse strikket i Drops baby Merino er perfekt til små babyer der mangler en ven at sove med.

Kaninen har endda trøje og bukser på, så den får et rigtig sødt udtryk. Køb uldgarnet billigst her, og gå igang med den s

Køb strikkekit til denne søde bamse billigt lige her.

Flot cardigan med mønster

Er du i humør til at strikke noget til dig selv? Så er denne cardigan måske lige sagen. Her er den vist i en flot sommerlig farve, men den vil garanteret også være flot i mere vinterlige nuancer. Det bløde merino uld er fantastisk mod kroppen.

Se mere og køb strikkekit her

Strik et slumretæppe

Hvorfor ikke strikke et dejligt blødt slumretæppe, som, du kan putte med i sofaen? Uldgarn er super godt egnet til tæpper, da du får et varmt tæppe men uden at det bliver syntetisk. Merinould er også godt til dette, da det ikek fnulrer som for eksempel Alpakka uld. Derudover er det behageligt at arbejde med, hvilket betyder noget med sådan et stort projekt.

Find inspiration til strikkede tæpper her.

Flere slags blød merino uld

Hvis du er til det bløde merino uld, så behøver det ikke at være fra Drops, du kan sagtens købe det fra andre producenter og stadig få glæde af dets bløde og lækre kvalitet.

Se dette behagelige og prisvenlige merino uld

Merinould passer til utrolig mange slags opskrifter, netop fordi det er så blødt og alsidigt. Som bekendt kommer uld fra får. Merinould kommer fra den specielle race merinofåret, som er avlet med henblik på dets bløde uld. Når ulden klippes af fårene, bliver det renset og herefter spundet til garn.

Den videre proces vil variere lidt alt efter mærke, men alt uld gennemgå en vis form for kemisk behandling inden det kan sælges som garn. Uden denne behandling, ville fiberene simpelthen falde fra hinanden.

Strik denne søde djævlehue i merinould

Fordi uld er temperaturregulerende, er det perfekt til en sød djævleue til at holde små ører varme. Denne opskrift er faktisk gratis, og du skal kun bruge et sølle garnnøgle for at lave den. For 20 kroner kan du altså lave en perfekt djævlehue.

Du kan finde både gratis opskrift og købe garnet her.

Hurtig levering online

Kig opskrifterne herunder igennem og find det perfekte strikkeprojekt, som du kan gå i gang med. Det gode ved at købe garnet online er at det både er langt billigere end i en butik og derudover får du det faktisk leveret lynhurtigt. I mange tilfælde vil du have garnet på din adresse allerede dagen efter ud har bestilt, også selvom du bestiller om eftermiddagen.

Så der er masser af grunde til at købe ind af dette lækre garn, og komme i gang med at strikke.

Drops Baby Merino forhandler findes der flere af på nettet, og deres priser er tit i konkurrence med hinanden. Så derfor er det altid en god ide at surfe lidt rundt inden du køber. Nogen gange kan du også være heldig at finde garnet på tilbud, og så er det bare med at slå til for rigtig mange køber det populære garn når priserne er lave.