Djævlehue på rundpind

Den klassiske djævlehue strikkes på jumperpinde, og syes sammen til sidst. Det er dog også muligt at strikke djælvehuen på rundpinde, så den strikkes nedefra og op. Bliv her på siden og find opskriften på en djævlehue strikket med rundpind.

Djævlehue strikket på rundpind

Det er lykkes os at finde to forskellige opskrifter, hvor du strikker djævlehuen på rundpinden. Vi kan desværre ikke vise dig et billede af djævlehuerne på vores side, da vi ikke har rettighederne til billederne – men du kan nemt og hurtigt klikke dig videre via et link herfra, så du kan få syn for sagen.

Den første opskrift er udgivet i Alt for Damerne og er tilfgængelig ganske gratis. I opskiften kan du bruge enten strømpepinde eller rundpinde til at strikke den søde hue.

Gå til opskriften på huen her – og se den gratis opskrift

Den næste opskrift er en købe-opskrift. Den koster 48,75 kr. på siden Etsy. Du skal ikke være bekymret over, at det er en udenlandsk side. Opskriften bliver sendt som PDF direkte til din mail, lige efter køb. Det bliver næsten ikke lettere! Hvis du mangler garn til opskriften, så finder du måske garn på tilbud her.

Gå til opskriften her – modtag den på mail om få minutter

Hvis du vil strikke djævlehuen i andre udgaver kan du scrolle videre ned aaf siden her, og finde opskrifter på huen. Du kan også se flere djævlehue opskrifter her. Vi har også fundet en opskrift på djævlehue uden sammensyning – klik her.

Hvad er en rundpind?

En rundpind er to strikkepinde med et plastikkabel imellem dem, som maskerne ligger på. I modsætning til strømpepinde kan maskerne ikke ryge af i hjørnerne. Til gengæld skal du sørge for at din rundpind har den rette længde. Hvis kablet mellem pindende er for langt, kan du ikke strikke din hue sammen. Er den for kort, vil maskerne ligge klumpet sammen og ikke pænt på række.

Den søde djævel

Det er sjovt at en djævlehue hedder netop det, for den er noget af det mest nuttet til små børn. Den hedder en djævlehue fordi den går op i hjørnerne, og på den måde skaber illusionen af djævlehorn. Djævlehuen kan bruges til nyfødt og op til ca. 1 – 2 års alderen. Se opskrifter til nyfødte her.

Strikkeopskrift på djævlehue

Her har vi den klassiske, strikkede djævlehue, hvor huen strikkes på jumperpinde. Opskriften er ret ligetil, og du kan godt give dig i kast med den, selvom du er begynder. Du skal strikke retstrik, og kunne tage ind og ud, og kunne læse en opskrift. Find opskrift og garn her.