Sødeste strikkeopskrifter på babyhuer og babysko


Her på siden finder du masser af babyhue strik. Det behøver hverken at være svært eller dyrt at strikke din egen søde babyhue. Scroll videre, og find masser af inspiration!

Findes der noget sødere end et sødt, buttet babyansigt omkranset af hjemmestrik? Her på siden finder du et udvalg af bedårende strikkeopskrifter til de allermindste. Babystrik er både billigt og hurtigt at lave, så hvis du allerede har strikkepindene indenfor rækkevidde er det bare med at komme igang.

Strik djævlehue med spids

En strikket djævlehue er en skøn babyhue. En djævlehue strikket i ét stykke på jumpopinde og syes sammen til en hue til sidst. Djævlehuen er nem at strikke, når du først har knækket koden, og det er en baby hue, som er nem at gøre personlig med for eksempel striber eller en pelskvast i toppen.

Super sød djævlehue med en charmerende lille spids.Djævlehuen kan strikkes fra 1/3 mdr. og helt op til 4 år. Strikkekit med garn koster kun 29 kr. hos Rito. Køb strikkekittet billigt her. 

Sød strikket djævlehue

Babyhue strik – helt klassisk babyhue

Denne fine babyhue er hurtig at strikke. Det er en helt simpel og klassisk djævlehue i glatstrik og med en retstrikket kant. Strikkekit til denne babyhue koster kun 31 kroner. Køb strikkekit her. 

baby med hue

Pelskvast til babyhue

Monter en pelskvast / pompom på babyhuen og giv den mere personlighed. På Rito kan du vælge mellem forskellige pelskvaster, i mange farver og kvaliteter. De findes i både ægte pels eller akryl.

Vælger du en pelskvast til djævlehuen i ægte pels, er det en god idé at montere den med en trykknap, så den kan knappes af når huen skal vaskes. Køb pelskvast til djævlehue her. 

Pelskvast til djævlehue. Vælg mellem mange forskellige her.

Strikkeopskrift på babyhue og sko

Vil du gerne strikke en babyhue til den lille nye i familien, så er denne babyhue strikkeopskrift et oplagt valg. Det er en købeopskrift til 29 kroner og kan downloades med det samme. Den er udviklet af en erfaren kreatrice, der elsker at arbejde med garn!

Se og køb opskriften her

babyhue-online

Den super søde strikkeopskrift er en del af en lille serie, hvor der også findes strikkeopskrift på babysko og babytrøje. Når du køber strikkeopskriften til babyhuen, så får du også strikkeopskriften på babyskoen.

Babyhue strik som denne kan passe fint til både drenge og piger, hvis du selvfølgelig vælger en farve som ikke er for feminin til drengen eller omvendt.

Gå til StyleStrik.dk for at købe strikkeopskriften på babyhue

Et strikkeprojekt som dette er, et perfekt lille strikkeprojekt for dig som gerne vil give en i familien en gave, og holde hans eller hendes hoved og øre varme når det bliver lidt koldt. Strik babyhue i blødt og lækkert uldgarn for at give det bedste resultat, og en hue som baby vil elske.

Sy djævlehue sammen: Sådan gør du

Når du er færdig med at strikke djævlehuen skal den synes sammen, så den får den karakteristiske spids ned i panden. Djævlehuen er god, fordi den også dækker ører og kinder når baby har den på.

Sy ikke for stramt, for at bevare babyhuens elasticitet. Se i videoen fra Drops hvordan man nemt syer en djævlehue sammen.


Velkommen til Verden

Leder du efter flere flotte strikkeopskrifter til baby, så skulle du overveje at købe den populære bog Velkommen til Verden. Bogen indeholder de fineste strikkeopskrifter på tøj og babyhuer til nyfødte og op til 1 år.

Strikkeopskrifterne er udviklet af den dygtige strikdesigner Erika Knight.

Køb bogen her til 60 kroner.

Velkommen til Verden af Erika Knight.

Strik babysko

Små fusser skal gerne holdes dejlig varme. Strik babysko, og forær dem væk eller brug dem til dit eget barn. Det er et hyggeligt lille projekt, som du nemt kan lave på en aften.

Fine babysko med knapper.

Søde babysko med knapper på siden, som en fin lille detalje. Babyskoene er til de små børn fra præmatur og op til 6 mdr.

I strikkekittet medfølger både knapper og garn.

Køb strikkekit her til 46 kroner.Sødeste strikkeopskrifter på babyhue og babysko

Maria Nielsen

Maria elsker at strikke og hækle, og har brugt masser af tid på at læse om garn og strikke - og hækleteknikker.

Nyeste posts