Der er ikke noget som en flot strikket babytæppe til baby.

Babytæpper er uundværlige til nyfødte. Det er ofte det første man svøber et barn i, og derfor er babytæpper også noget helt særligt. Mange gemmer babytæppet til den næste baby i familien. Nogen strikkede babytæpper er gået i arv fra generation til generation. Find Babytæppe strikkeopskrift gratis her.

Generelt er det at strikke til babyer nogle af de hyggeligste og sjoveste små projekter. Babytæpper er et særligt hit for nye forældre. Et godt strikket tæppe til baby er nemlig både luftigt og varmt, og så kan det modsat mange andre babyting bruges i lang tid. Mangler du en god gave til venner og familie som snart skal have en baby, så kan det anbefales at gå i gang med at strikke et babytæppe.

Brug for lækkert uldgarn til at strikke babytæppe med?

Strikkekit: Babytæppe

Baby Bliss by Drops Design - Baby Merino

baby-bliss-by-drops-design-baby-merinoVirkelig lækkert babytæppe til din lille strikket i merinould. Babytæppet er langt fra lige så svært at stikke som det ser ud. Strik først ind til midten med restrik, og strik derefter bølgemønster på. Babytæppet bliver strikket på pind nu. 4 og måler 80×80.

Du kan købe dette strikkekit i rigtig mange forskellige farver. Det behøver ikke være hvidt som på billedet, men kan strikkes i de klassiske farver blå eller lyserød, men også i alt lige fra lilla til orange.

Vil du gerne se babytæppet strikket, så har Strikke-ideer.dk strikket dette søde babytæppe. Du kan se hendes resultat lige her.

Mary babytæppe

Strikkeopskriften til kronprinsesse Marys smukke strikket babytæppe stammer tilbage fra 1800-tallet.

Kronprinsessen bar alle sine børn i det på vej hjem fra hospitalet, og siden er det strikket babystæppe blevet populært og elsket landet over.

Da kronprinsparret fik tvillinger, blev endnu et strikket babytæppe lavet, så begge børn kunne svøbes i et dejligt lunt stykke håndarbejde.

Det strikkede babytæppe kræver nogen øvelse. Følg opskriften nøje, og så skal det nok lykkedes. Opskriften på det strikket babytæppet er gratis, og kan findes hos her.

Mary babytæppet skal helst strikkes i uld, da uldgarn er elastisk og luner godt. Babytæppet er stikket med hulmønster, så det ventilerer godt og kan bruges hele året.

Garn til Mary babytæppe

Når du vælger garn til det strikket babytæppe, så vær opmærksom på, om garnet kan tåle maskinvask. Vælger du garn i en meget fint uld/silke blanding, skal tæppet som regel håndvaskes. Det kan være upraktisk for nybagte forældre. Læs altid vaskevejledningen på garnet.

Jeg anbefaler at lave det strikket babytæppet i baby merinould fra Drops. Det er super blødt, fnulrer ikke, og kan maskinvaskes på uldprogram.

Foto: Mayflower

Strikket babytæppe med hjerter

Strik dette unikke babytæppe med hjertemønster i det lækre garn fra Mayflower.

Garnet til det strikket babytæppet er det lækre Mayflower Easy Care. Garnet er 100% uld og kan vaskes på 40 grader. Babytæppet strikkes på pind 4, så det tager ikke så lang tid når du først er igang. Det fine hjertemønster strikkes over hele babytæppet. Tæppet bliver utrolig blødt, og vil helt sikkert være dejligt for baby at blive svøbt i.

Køb garn til babytæppet her.

Gå til gratis opskrift på strikket babytæppe med hjerter.

Dream Date strikket babytæppe

Babytæppet er strikket i det bløde Drops Baby Merino uld. Der er strikkeopskrift til både et lille tæppe, der passer til en for tidligt født baby, og et større tæppe der er skønt til barnevognen.

Hele tæppet er strikket i retstrik og har en fin hæklet kant.

Se den gratis babytæppe strikkeopskrift her.

Køb garn gratis strikkeopskrift på babytæppe.

Strikket babytæppe i farver

Babytæppet et strikket i 2 tråde med Drops Fabel, så det bliver ekstra blødt og vamset. Babytæppet har en hæklet kant, som er en fin lille detajle. Det er et meget lunt tæppe, så den heldige baby der får tæppet, kommer ikke til at fryse.

Drops Fabel er oprindeligt et strømpegarn. Tæppet bliver derfor holdbart, og nemt at vaske. Drops Fabel fås i mange flotte farver, heriblandt flerfarvet varianter. Dette strikket babytæppe giver dig muligheden for at lege med farverne og strikke et flot, farverigt babytæppe.

Gå til gratis babytæppe strikkeopskrift.

Køb garn til strikket babytæppe her. 

Hæklet babytæppe i firkanter

Blødt, lunt babytæppe strikket i dobbelt garn. Det er hæklet af firkanter, der efterfølgende er sat sammen. Det er et godt projekt at have med på farten, da du ikke behøver at medbringe hele tæppet men bare kan hækle firkanterne.

Vil du se tæppet i en flot grøn udgave, kan du se det her på Famorfabrikken.dk, hvor du også kan se mere om tæppet.

Gå til opskriften

Køb garn til strikkeopskriften.

Strikkekit til babytæppe

Smukt og blødt strikket babytæppe. Det er strikket i ekstra fin merionould, så det kan næsten ikke blive mere lækkert til en baby.

I strikkekittet er der den mængde garn du skal bruge til det strikket babytæppe.

Tæppet strikkes frem og tilbage på rundpind str. 4,5 80 cm. På rundpinden er det nemt at holde styr på alle maskerne. Når du køber strikkekittet, kan du samtidig købe rundpinden du skal bruge til strikkeopskriften, hvis du ikke har den i forvejen.

Køb strikkekit her.

Nemt strikket babytæppe i rib

Foto: Flemming Nielsen / Familiejournalen

Dette babytæpper er super nemt at strikke. Gå til opskriften her.

Slå 202 masker op på rundpind nr. 3,5 og strik frem og tilbage i rib (2 r, 2 v) indtil dit strikket baby tæppe har den ønskede længde.

I opskriften til dette strikket babytæppe strikkes der også en hætte til tæppet, så baby rigtig kan putte. Hætten kan dog fint udelades hvis du hellere vil have et traditionelt tæppe.

Strik babytæppet i det blødeste baby merinould.

Køb baby merino uld her.

Leder du efter flere strikkede babytæpper?

Woolspire er en online garnbutik og har nogle af de flotteste strikkeopskrifter og strikkekits. De har de fineste opskrifter på strikket babytæppe, som bestemt er et kig værd.

Se Woolspire babytæpper

Gå til siden om strikkebøger, og find ud af hvor du kan finde flere flotte baby strikkeopskrifter.

Gå til de bedste strikkebøger.

Strikket babytæppe

Et strikket babtæppe er en personliggave, som du kan give til en nyfødt baby. Små babyer falder ofte til ro, når de bliver svøbt fordi det minder dem om da de lå inde i deres mors mave. Et strikket babytæppe pakket tæt onkring dem, minder om den følelse. Når baby altid har det samme strikket babytæppe med sig, kan man være heldig at baby begynder at forbinde sit strikket babytæppe med tryghed, og der falder til ro med tæppet.

Samtidig er et strikket babytæppe en helt unik og personlig gave. Du kan selv vælge mellem de mange forskellige opskrifter på et strikket babytæppe vi har her på siden, og vælge det som du mener er bedst. Vælger du et strikket babytæppe lavet i Drops Baby Merino, får du mange farver at vælge i mellem. Et strikket babytæppe i uldgarn er dejligt til babyer, da det er virkelig blødt og samtidig giver huden mulighed for at ånde. Derfor er det nemmer for baby at holde en korrekt temperatur i et strikket babytæppe i uldgarn. 

Man kan strikke babytæppe i mange forskellige mønstre. For eksempel er der her på siden en rigtig fin opskrift på et strikket babytæppe med hjerter. Det er sjovt at strikke med mønster, og samtdig en udfordring for de fleste strikkere. Et strikket babytæppe med mønster, ser rigtig flot ud og mange forældre vælger også at tage mange billeder af deres baby, men det ligger på sit strikket babytæppe.

Vil du gerne starte med et strikket babytæppe, der er lidt nemmere at gå til kan du strikke babytæppe i rib. Det er blot at strikke 2 ret, 2 vrang. Ribstrik giver en dejlig elastisk kvalitet, og det færdige tæppe bliver utrolig blødt. Fordi det strikket babytæppe er elastisk, kan det nemt strække sig lidt og dermed kan barnet bruge det længere.

Et strikket babytæppe er en fantastisk gave at give til et barn, fordi det kan bruges i lang tid. Børn helt op til 3 år kan stadig have gavn af deres strikket babytæppe, til at nusse med. Det kan også være, at børnene bruger deres strikket babytæppe til at putte deres dukker og bamser. Der er mange gode grunde til at gribe strikkepindende og komme i gang med et strikket babytæppe. Det er bestemt en heldig baby der får lov at putte i et strikket babytæppe.