Ponchoer er virkelig blevet populære at strikke. En strikkeopskrift på en poncho uden ærmer er nem at gå til, og samtidig får man en dejlig varm poncho, som er perfekt at bruge på de kølige dage. Den pynter også flot ud over en jakke, og tilføjer på den måde lidt ekstra kulør og personlighed til dit vinterputfit.

Her på siden har  vi samlet en række strikkeopskrifter på ponchoer uden ærmer.

Strikkeopskrift: Poncho uden ærmer

En poncho uden ærmer er ekstra nem at strikke, da du ikke skal tænke på at tage ud til ærmer. Mange ponchoer strikkes i tykt garn, og derfor er det ofte også ret hurtigt at strikke en poncho uden ærmer.

Foto: Filato | Model: Charlotte

Poncho uden ærmer i slankende design

En flot strikket poncho, der går ned i en spids. Det giver en femininmt og slankende design. Ponchoen har dekorative snoninger, som gør den til et flot stykke håndværk. Den strikkes på pind 6, så den er hurtig at strikke. Ponchoen har rullekrave, som giver en flot hals og samtidig varmer lidt ekstra. Skøn poncho uden ærmer til de kolde måneder.

Foto: Filato

Poncho strikket i hulmønster

Her er en af de nemme strikkeopskrifter på en poncho uden ærmer. Denne strikkes nemlig i to lige store stykker, der til sidst sættes sammen. På grund af hulmønsteret, tager den ikke lang tid at strikke, hvis du er vant til at strikke. Denne enkle, men feminime pochi uden ærmer passer til alle aldre, og kan gå fint sammen med det meste tøj.

Foto: Jaqueline Fluri | Hendes Verden

Poncho med hul til arme

Denne poncho er uden ærmer, og har i stedet store huller i siden til armene. På den måde får du en poncho der går ned om kroppen, men uden at der er egentlige ærmer i. Opskriften er set hos damebladet Hendes Verden, hvor du guides grundigt igennem med billeder.  I opskriften anbefales Sandes garn.

Du kan dog også strikke ponchoen i det lækre garn fra Mayflower Wolly, der fås i fire skønne naturfarver.

Foto: Filato

Strikkeopskrift | Poncho uden ærmer og med rullekrave

Denne flotte poncho er designet af Filato, der laver sine egne flotte modeller. Ponchoen er strikket i et enkelt ret / vrang mønster, hvor de fleste kan være med. Ponchoen er strikket i ét langt stykke og derefter syet sammen. Dette giver den flotte facon, som vil være meget klædelig til de fleste kropstyper. En skøn poncho uden ærmer, der tilmed er nem at strikke.

Foto: Viking Design

Poncho i enkelt design og sommerligt look

Viking garn har lavet virkelig mange lækre opskrifter, og denne poncho er ingen undtagelse. Den er strikket i det meget bløde Viking Bambino garn. Strikkeopskriften på denne poncho uden ærmer kan du købe sammen med garnet i et strikkekit. Du kan vælge mellem mange flotte farver til ponchoen. Med den åbne hals får ponchoen et let og sommerligt udseende.

Foto: Filato

Smuk poncho med snoninger og knapper

Selvom denne poncho umiddelbart ser kompliceret ud, så er den faktisk ret enkel at strikke. Den laves nemlig i ét langt stykke, som til sidst syes sammen og der påsættes knapper. Dette giver en poncho uden ærmer med et anderledes og detaljeret look. Ponchoen er strikket i tykt garn på store pinde, og er derfor hurtig at lave. En skøn poncho uden ærmer.

Foto: Filato

Enkel poncho med snoning

En enkel men flot poncho i super blødt garn. Den er designet på den måde, at den strikkes i ét langt stykke og derefter syes sammen. Det giver en skøn poncho uden ærmer. Strikkeopskriften er ret nem at gå til. Ponchoen strikkes på store pinde, så den tager ikke lang tid at færdiggøre.

Strikkeopskrift | Poncho uden ærmer eller med ærmer?

Når du skal vælge om du skal strikke en poncho med eller uden ærmer, er der flere ting du bør overveje. En poncho uden ærmer er ofte hurtigere og nemmere at strikke, og den er nem at tage af og på. Til gengæld kan det for nogen føles irriterende at den “flagrer” rundt, hvilket en poncho med ærmer ikke gør på samme måde.

Fordelene ved at vælge en strikkeopskrift på en poncho uden ærmer er, at den kan bruges henover en jakke, som giver en flot look samtidig med at den luner lidt ekstra. En poncho uden ærmer ser især flot ud henover en klassiske uldjakke.

Derfor er ponchoer så populære

Strikkede ponchoer har efterhånden været populære i nogen år. De er både brugbare, og smukke at have. Tilmed er de tit både nemme og hurtige at strikke selv, da der ofte benyttes tykt garn i strikkeopskrifterne. Især strikkeopskrifterne på ponchoer uden ærmer er hurtige at gå til. Ofte strikkes ponchoen nemlig i ét stykke, og syes sammen til sidst. Derfor kan selv nybegyndere ret nemt strikke en poncho uden ærmer.

Ponchoer til børn

Ponchoer er ikke kun populære til voknse. De er også meget brugbare til børn. Udover at det ser sødt ud, så varmer ponchoen børnene dejligt men uden at begrænse deres mulighed for at lege og bevæge sig. Se en række strikkeopskrifter på ponchoer til børn her.