Strik til børn er virkelig skønt at strikke, og der findes heldigvis rigtig mange søde strikkekits til børn som du kan gå i gang med strikke.

Indholdsfortegnelse

Klik for at gå direkte til det strik til børn, du er interesseret i.

Strikket jakke til børn | Viking design

Rigtig fin jakke med hætte. Den er strikket i det lækre Viking garn, og er virkelig skøn til børn. Jakken er strikket i rib, og har derfor en rigtig god pasform til børn. Det er rart, når strik til børn holder længere end blot en enkelt sæson. Jakken købes som strikkekit, og du kan vælge mellem flere flotte farver. Den strikkede jakke kan strikkes til både drenge og piger.

Strikket vest til børn

Strik en vest til børn el. baby

På Bilka.dk finder du en super nem opskrift på den klassiske babyvest. Den er strikket i rib, og kan nemt tilpasses, så den også bliver en fin vest til børn. I denne opskrift får du også samtidig strikkeopskrift på søde sokker. Der er frit valg, når det kommer til garnvalg. Til børn og babyer vil jeg anbefale naturlige materialer som uld, bomuld, bambus eller hør. Da babyvesten skal bruges udover en trøje eller body, er der dog intet i vejen for at vælge et blandingsgarn, som for eksempel bomuld/ akryl.

Strikket cardigan til børn

Jakke i strukturmønster og raglan | Str. 98 – 122

En super smart varm cardigan til seje børn i børnehave- og førskolealderen. Trøjen kan strikkes i størrelserne 98 cm, 110 cm og 122 cm.Trøjen er dejlig varm, og lukkes med knapper. Da den er strikket dejlig tæt grundet strukturmønstret, kan den endda anvendes som en lille jakke i overgangsperioden. Den er strikket i ren ny uld og med 3 farver. Mønsteret med hævemasker giver en flot struktur og ekstra volumen. Denne strikkeopskrift til børn koster 39 kr. som e- bog (du får den leveret med det samme på mail).

Strik cardigan til børn | str. 3 mdr – 7 år

Virkelig sød cardigan med knapper, der kan strikkes til børn i alderen 3 mdr. og op til 7 år. Denne strikkede cardigan til børn er strikket i økologisk garn, der er særlig populært til strik til børn. Ærmerne er strikket i glatstrik, mens mavestykket er mønsterstrik. Den er strikket med det mønster der kaldes smockstrik, som er et fint mønster med små firkanter, der passer godt til både drenge og piger.

 

Strik poncho til børn – dejlig lun

  • Foto: Filato

Putte poncho | str. 2 – 8 år

En rigtig lækker og blød poncho til børn. Ponchoen luner godt i halsen og på kroppen, men uden det bliver for besværligt for børnene at løbe rundt og lege. Den er strikket i det skønne uldgarn Drops Air. En rigtig fin strikkeopskrift til børn fra Filato.

 

Luna poncho fra Viking Design

Skøn strikket poncho til børn fra det populære Viking Design. Ponchoen har et flot strikkemønster skråt henover, hvilket skaber en fin effekt. I halsen af denne poncho er der en rullekrave, som varmer ekstra godt om halsen. Ponchoen kan bruges som jakke i det kølige efterår. Om vinteren luner den virkelig meget i skolen eller børnehaven, men stadig uden at begrænse barnets bevægelighed.

 

Poncho med lange ærmer

Rigtig fin poncho med lange ærmer. Strik poncho til børn og få glæde af dens mange muligheder. Denne poncho er ekstra varm, og samtidig smart i designet på grund af dets striber. Strikkeopskriften er ret enkel, da ponchoen strikkes i glatstrik.

 

Strikket hue til børn eller fint pandebånd

Strik hue til børn – hold varmen i den kolde tid

Virkelig sødt strikket sæt til børn. Det er en Drops strikkeopskrift til børn, hvor man kan strikke både en hue og en halsedisse til børn. Sættet er strikket i Drops Nepal, der er et blødt og holdbart garn med uld i. Du kan vælge i mellem virkelig mange farver, og sættet ville være fint til både drenge og piger. Til denne strikkeopskrift skal du mestre glatstrik og perlestrik.

 

Strikket pandebånd fra Viking design

Et strikket pandebånd varmer ekstra godt om ørerne, og er virkelig godt til overgangsperioden, inden det bliver rigtig koldt. Dette strikkede pandebånd har et design med får og et hegn, som er lidt sjovere for børn end et ensfarvet pandebånd. Strikkekittet koster blot 88 kr.

Hue og vanter med smukt strikkemønster

Et sæt med en strikket hue til børn samt matchende vanter. Huen har et smukt strikkemønster, og en smart facon. Sættet er strikket i det lækreste alpacauld, så det er både blødt og varmt, uden at føles kradsende. Et flot sæt til den kolde tid.

Strikket vanter til børn

Strik vanter til børn

Et par lækre hjemmestrikkede vanter holder fingrene lune i den kolde tid. Strik vanter til børn og vælg selv farver, som barnet fortrækker. Disse er strikket i lækkert og blødt uldgarn. Vanterne er med langt skaft, så de også luner godt op om armen.

 

Strikkede vanter med matchende hue

I dette strikkekit får du både strikkeopskrift og garn til strikkede vanter samt en hue. Strik vanter til børn, der holder de små fingre varme i den kolde tid. Vanterne er ensfarvede, og huen er med mønster. Du kan vælge mellem virkelig mange flotte farver.

Strikket køredragt til baby

Strik lun ulddragt | Str. 0 – 3 år | Økologisk strik til børn

Rigtig lækker strikket ulddragt, der kan strikkes helt op til størrelse 3 år. Ulddragten er strikket i det lækreste økologiske uldgarn. Der er ombuk ved både hænder og fødder, så barnet nemmere kan holde sig dejlig varm. Virkelig dejligt stykke strik til børn, der kan bruges til middagsluren i barnevognen derhjemme eller i vuggestuen.

 

Strikket sweater til børn

Tyk strikket børnesweater | str. 4 – 10 år

Smuk børnesweater med et nordisk inspireret mønster på bærestykket. Strikkekittet er fra Ecoknitting, hvor der strikkes med det lækreste, økologiske uldgarn. Økologisk uld er særligt godt at bruge til strik til børn, da det er en anelse blødere end andet uld. Denne strikkede sweater til børn kan strikkes i mange flotte farver. Prisen for både garn og opskrift er 355 – 399 kr., afhængig af størrelse.

 

Strik sweater til børn | Str. 3 mdr – 7 år

Endnu et stykke strik til børn, der strikkes i økologisk garn. Denne søde, enkle sweater har en meget fin detalje i form af det lille ansigt, der broderes på. Sweateren er meget enkel i sit udtryk. Den har en bred pasform og strikkes oppefra og ned. Sweateren findes også i en voksen udgave, så der er mulighed for at matche med dit barn. Strik en sweater til børn i økologisk garn med dette strikkekit.

Voksen udgaven kaldes “ingen dikkedarer”, og du kan se den her.

Strikket trøje til dreng | Str. 2 – 12 år

Rigtig fin drengebluse. Strikkeopskriften til børn er fra Viking, der er kendt for at lave garn af høj kvalitet. Trøjen er strikket med både snoninger og mønster, hvilket giver en rigtig flot effekt. Blusen er strikket i super blødt bomuldsgarn fra Viking. Strikkekittet til dette strik til børn koster 120 kr.

 

Flot enkel bluse | str. 2 – 12 år

Virkelig sødt strik til børn. En fin strikket bluse til piger. Den er strikket med et enkelt mønster. I strikkekittet medfølger både strikkeopskrift til børn samt tilhørende garn. Du skal blot vælge hvilken af de flotte farver du fortrækker. På midten af trøjen er der det smukkeste hulmønster. Vær opmærksom på, at strikkeopskriften er på norsk.

 

Norsk strik til børn – smukke strikkemønstre

Norsk strik til børn | str. 4 – 10 år

En fin strikket sweater til  børn, der nemt kan strikkes til både drenge og piger. Det flotte nordiske henover bærestykket gør denne sweater til noget helt særligt. Den er strikket i økologisk garn, hvilket blot gør den endnu mere lækker. Prisen for både garn og opskrift er 355 – 399 kr., afhængig af størrelse.

 

Strik halsedisse til børn

Strikket hue & halsedisse til børn

En strikket hue og strikket halsedisse til børn, er meget populært at strikke. Det tager ikke så lang tid, og er ikke særlig dyrt i garn. Samtidig er det utrolig anvendeligt til børn, der jo gerne er ude og lege i timevis. En strikket halsedisse luner særlig godt om halsen. Her er en model strikket i super blødt og lunt garn.

 

Klompelumpe – masser af strikkeopskrifter til børn

I strikkebogen “Klompelompe” finder du hele 60 strikkeopskrifter på tøj til drenge og piger fra 1-6 år, babyer og voksne. En bonus er, at flere af opskrifterne designet til både baby og mor.

Der er mange strikkeopskrifter på kjoler, nederdele, buksedragter, huer, vante og halstørklæder samt halsedisser. Alle opskrifter er markeret med en sværhedsgrad fra 1 til 3, så der er lidt for enhver smag.

Bogen er super populær på grund af de søde, men anvendelige opskrifter.

Gratis strikkeopskrifter til børn

Gratis strikkeopskrift til børn – sej hættebluse

Super sej hættebluse med dødningehoveder på. En hættetrøje, der er sjov at strikke fordi der hele tiden sker noget nyt. Den strikkes i det lækre Mayflower Easy Care garn. Et sikkert hit hos den seje pige eller dreng!

Hent den gratis strikkeopskrift her 

Gratis strikkeopskrift til børn – lun sweater

Skøn og lun sweater i klassisk to-farvet mønster, som gør  den endnu mere tyk og dejlig. Pas på ikke at stramme garnet for meget, når du strikker med to farver.

Hent den gratis strikkeopskrift her