Strik et stribet halstørklæde | Strik nemt et stribet halstørklæde!

Et strikket halstørklæde er dejlig lunt at bruge efterår og vinter. Strik halstørklæde til dig selv, eller en du holder af. Det kan være et strikket halstørklde til børn, som holde dem varme i skolegården. At strikke til børn er dejligt. Og så er det praktisk at halstørklædet holder børnene dejlig varme, og beskytter dem fra at blive forkølet.

Se masser af strikkekits til halstørklæde her

Strik et stribet halstørklæde

Et stribet halstørklæde er ikke bare et hyggeligt strikkeprojekt, det er nok også et af de nemmeste. Det er derfor et godt projekt at kaste sig over, hvis du enten er nybegynder eller blot trænger til et projekt som du virkelig kan koble af med. Desuden er et stribet halstørklæde en god måde at få brugt dit restgarn på.

Køb garn til halstørklæde online

Det er både billigt og nemt at købe garn online. Samtidig er udvalget af garn større og billigere, når du køber garn på online. Du kan garanteret finde det helt rigtige garn hos Filato.

Nem vejledning: Strik stribet halstørklæde

Af: Maria Nielsen

Her har vi lavet en lille nem vejledning til hvordan du nemt strikker dit helt eget halstørklæde i restrik. Der er en vis charme over det retstrikkede stribede halstørklæde, og dets knubrede look.

Du skal bruge

Et par jumperstrikkepinde (køb her)

Forskelligt garn i fortrukne farver (helst samme slags garn)

Omgangstæller (Køb her)

Strik stribet halstørklæde: Sådan gør du

Start med at slå masker op på din jumperpind. Du skal slå så mange masker op, som du synes passer til den bredde, du gerne vil have halstørklædet skal være. Husk i at arbejdet breder sig ud efterhånden som du strikker.

(Min erfaring er at jeg hellere vil lave det lidt til den smalle side, end den brede. Man kan altid kan kompensere ved at lave det længere. Det er naturligvis en smagssag, men personligt synes jeg brede halstørklæder hurtig bliver bøvlet at have under jakken. )

Nu skal du igang med at strikke retmasker. Strik ret derudaf, og skift farve når du har strikket fx. 20 rækker. Brug omgangstælleren til at holde styr på rækkerne.

Farveskift

Når du skifter farve er der flere måder at gøre det på. Jeg fortrækker denne, som er vist i videoen. Det vigtige er du får hæftet enderne ved at væve dem ind i arbejdet. Gør det på “langs” af halstørklædet, så enderne ikke kan blive hevet ud af det elastiske strik.

Skift nemt farve således:

Har du spørgsmål til vejledningen, er du altid velkommen til at skrive en kommentar 🙂

Opskrifter på strikkede halstørklæder

Her har vi samlet en række opskrifter, og strikkekits, på strikkede halstørklæder. Strik et halstørklæde, og hold dig dejlig varm både efterår og vinter. Et strikket halstørklæde er også en unik og personlig gave!

Stribet halstørklæde med pandebånd

Rigtig fint sæt med både pandebånd og stribet halstørklæde. Det er strikket i perlestrik, som er en ret simpel teknik, hvor du kun skal mestre ret og vrang. Sættet strikkes på pinde 10, så det får et lækkert “groft” udtryk, og er tilmed hurtigt at strikke. Halstørklædet har frynser, som er en meget dekorativ detalje. Pandebåndet har en snoning, som giver det en god pasform, og så er det også pænt og moderne. Pris 306 kr. Du kan nemt og hurtigt købe strikkekittet til sættet her. 

Retstrikket halstørklæde til mænd

Flot strikket halstørklæde til mænd. Det farveskiftende garn giver en flot effekt. Det er et billigt strikkekit til kun 72 kr. i alt. Klik for at komme igang med at strikke dette skønne retstrikkede halstørklæde til mænd

Halsedisse og hue strikket med hulmønster

Strikket halsedisse og hueFeminimt halsedisse og hue strikket i sødt hulmønster. Sættet er strikket i den skønne uldblanding med 65 % uld og 35 % alpaca. Sættet strikkes på pind 4, så det er hurtigt at strikke. Garnet findes i mange forskellige farver. En halsedisse er andereledes end et strikket halstørklæde, da den er rund. Derfor strikkes den også på rundpind. Køb strikkekittet til halsedissen og huen her. 

Strikket halstørklæde til mændEndnu et skønt strikket halstørklæde til mænd

Dette stilet strikkede halstørklæde til mænd strikkes i det bløde, men holdbare Drops Fabel. Det er oprindeligt strømpegarn, hvilket betuder at det indeholder uld, men stadig er enormt godt til at holde formen, selv efter mange vask. Strikkekittet til halstørklædet koster kun 58,50 kr. Få fat i strikkekittet lige her

Strikket halstørklæde i regnbuens farverRegnbuefarvet halstørklæde

Halstørklædet strikkes med to pinde af hver farve i det flotte Drops Delight. Her er et strikket halstørklæde, hvor der virkelig er smæk på farverne. Perfekt til at lyse op på en ellers grå vinterdag! Du kan købe garnet til dette flotte halstørklæde lige her. 

Candy Floss halsedisse og hue

Strikket halsedisse og hue

Foto og opskrift: Filato

Skøn halsedisse og hue strikket i det meget lette og luftige Drops Air garn. Det søde sædt er meget feminimt, og passer perfekt til dig, hvis du bare elsker lyserød. Du kan købe opskrift og garn til sættet lige her.

Strik halstørklæde i uldgarn

Et dejlig strikket hasltørklæde i uldgarn, er nok det halstørklæde der luner mest. Uld har en rigtig dejlig varme, hvorfor det egner sig godt til halstørklæder, huer, vanter og varme sweatre.

Strik halstørklæderør

Et halstørklæderør er utrolig nemt at strikke. Det strikkes nemlig som en tube, som man tager over hovedet. Et halstørklæderør skal ikke snoes rundt på samme måde som et traditionelt halstørklæde, men skal blot tages på, og måske ligges dobbelt alt efter hvor tykt det er .

Strik et tubehalstørklæde til dig selv eller en vendinde. Et tubehalstørklæde er et moderne måde at lave halstørklæder på.

Strik halstørklæde til mænd

Et strikket halstørklæde til mænd, er en god gave at give din kæreste eller mand i fødselsdagsgave eller måske julegave. Et retstrikket halstørklæde er nok det nemmeste i verden at strikke, og det kan bringe meget glæde og varme henover vinteren. Du kan strikke det enten ensfarvet eller i flotte striber, alt efter hvilken stil du fortrækket.

Strik halstørklæde: opskrifter på halstørklæder

Leder du efter strikkeopskrifter på halstørklæder, så kan du kigge her og se om du finder en som du vil strikke. Husk at du altid kan købe billigt garn hos Rito, der har et af de største udvalg af garn online. >> Gå til Rito garnbutik her.

 Strik stribet halstørklæde

Gør halstørklædet ekstra farverigt eller tilføj mere personlighed ved at strikket et stribet halstørklæde. Det er et virkelig nemt og afslappende projekt at gå i kast med. Desuden er det både brugbart og praktisk. Øverst i artiklen finder du en gratis vejledning til hvordan du strikket et stribet halstørklæde.

Har du overvejet et strikket sjal?

Endnu en god måde at holde sig varm på om vinteren, er et skønt strikket sjal. Et sjal kan bruges næsten ligesom et halstørklæde, det er bare større og er udformet på en anden måde. Måske kan du bruge både et sjal og et halstørklæde til den kolde tid.

Strikket sjal med flot hulmønster

[/vc_column_text]

[/vc_row]

French Riviera by drops design

french-riviera-by-drops-design-lace-2Flot strikket sjal i flotte røde nuancer. Garnet til sjalet koster kun omkring 75 kroner. Det strikkes i et flot hulm’nster, der giver det et elegant og let udtryk.

Gratis strikkeopskrift på nemt sjal

Retstrikket-sjalLeder du efter en nem og simpel opskrift? Her er et godt bud. Du skal blot kende til ret og vrang, så er du godt på vej til at strikke det fine sjal.

Du kan finde opskriften her

Opskrift på trekantet sjal i flere farver

Trekantet-sjalRigtig sødt lille sjal, der ikke er så stort som mange andre sjaler. Det gør at det ikke fylder så meget, og kan bruges til at pifte et sæt op.

Du kan se opskriften her

First Frost by Drops Design

first-frost-by-drops-desing-lace-2Smukt og meget let stykke strik. Sjalet er strikket med et flot hulmønster, som gør det perfekt til sommerbrug. Sjalet er strikket med 3,5 pinde. Du kan købe garnet for kun 75 kroner.

Gratis strikkeopskrift med hulmønster sjal fra Shetlandsøerne

Oejne-i-nakken-sjalDette fine hulmønster er fra Shetlandsøerne og hedder “øjenlåg” eller “Guds øje”. Her er et sjal, der er lidt udover det almindelige, da det har en historie med sig. Opskriften har været kend og elsket i mange år på Shetlandsøerne.

Du kan se opskriften her