Stor samling af gratis strikkeopskrifter: Varm sweater til kvinder

Trænger du til en varm sweater til vinter, så har vi her lavet et stor samling af gratis strikkeopskrifter til dig som gerne vil strikke sweater til kvinder. Tjek eventuelt også vores samling af sweatere til mænd.

Der er intet bedre end en stor dejlig strikket sweater på en kold vinterdag. Der findes rigtig mange strikkemønstre, som giver fantastiske trøjer til at holde varmen, og ikke mindst ser de godt ud. Strikkede sweatere er den seneste tid blevet mere og mere populære igen, og med god grund.

Her på siden er der opskrifter for både den garvede strikker og dig som ikke har flere års erfaring i at strikke, men stadig ønsker dig selv at strikke dit tøj.

Nyheder og strikkeopskrifter i din mailboks

Modtag strikkeopskrifter og strikke tips i din e-mail.
Tilmeld dig her

Gratis strikkeopskrift: Sød og feminin sweater

sweater-kvinder-kraveDette er en super sød og varm sweater. Den viser kvindens skuldre, men varmer eller godt alle andre steder. Den flotte krave som sweateren har, gør at den bliver feminin og fin, og det er et oplagt valg at strikke for mange, da sværhedsgraden ikke er så høj.

Du finder opskriften her

Gratis strikkeopskrift på flot sweater: Virginia by Drops Design

Virginia by Drops DesignVirkelig sød sweater som er flot i lys grå garn DROPS Eskimo som på billedet, men også oplagt i mange andre farver.

Sweateren er et dejligt lunt stykke tøj der i høj grad kan bruges i kombination med andet tøj året rundt.

Du finder opskriften her

Stribet strikket sweater til kvinder

AOH-Stribet-bluse-sweaterDenne opskrift er lavet med vævemasker og retrillestrik, og højlandsuld, der samlet giver en fantastisk smuk og lækkert sweater med en rustik struktur.

Du kan finde opskriften her

Køb garn til sweater online

Det er virkelig nemt at bestille garn online. Udvalget er større online, og i langt de fleste tilfælde er det også billigere at købe garnet online. Vi anbefaler at købe garn til din næste sweater hos f.eks. Filato, som har et bredt udvalg af det garn du skal bruge.

Sød sweater med rundt bærestykke

99109Det søde mønster øverst på sweateren gør at du her får et nyt oplagt strikkeprojekt, som vil se flot og elegant ud på de fleste. Til at strikke denne sweater har du brug for rundpinde nr 4 og 4½, samt jumperpinde nr. 4 og 4½.

Du kan finde opskriften her

Gratis strikkeopskrift: Lang sweater med hulmønster

100386-lilla-liHer har du mulighed for at strikke en sweater som vil holde dig varm lidt længere, i dobbelt betydning, da den nemlig er lidt længere end mange andre strikkemønstre. Den strikkes med jumperpinde nr. 4½ og 5, og rundpinde 4½ og 5.

Du kan finde opskriften her

Flot klassisk sweater med lus

111458Dette er et utroligt dejligt strik med nogle lidt mere livlige striber. Dette gør trøjen til et oplagt valg til alle kvinder, ung som gammel. Strikkes med rundpind 4½ og rundpind 5-5½ samt strømpepinde 4½ og 5-5½.

Du kan finde opskriften her

Sød strikket jakke: Winter Rose By Drops Design

klassisk jakke sweaterDette er en utrolig sød jakke med et nordisk blomstermotiv. Den er udelukkende strikket i ren uld, hvilket gør den super dejlig og varm.

Det er et billigt strikkekit som i skrevne øjeblik ikke koster andet end 182 kroner. Du har mulighed for at vælge mellem mange forskellige spændende farver, så den kan gøres perfekt for de fleste kvinder.

Klassisk sweater med strukturmønster

100275-orangeSweateren her har et dejligt spil på grund af et flot strukturmønster, som giver dig et godt strikkeprojekt, lige meget hvilken farve du vælger at strikke den i. Den strikkes i Peru uld med jumperpinde nr. 4 og 4½, samt rundpind nr. 4.

Du kan finde opskriften her

Flot trøje med mønsterbort

111354Dette strikkemønster har en utrolig flot strikkebort med virkelig mange muligheder. Varier farverne så du får sweateren som passer dig eller den kvinde som du strikker den til. Den strikkes med Peru uld med rundpind nr. 4 og 4½ i længden 80 cm samt nr. 4 længde 60 cm, og med jumperpinde nr 4 og 4½ til ærmerne.

Du finder opskriften her

September jakke by Drops Design

september jakkeDette er bestemt ikke noget kedeligt strikkemønster. Der sker masser på jakken, og du alle kvinder skulle med denne opskrift have en god mulighed for at kunne holde varmen.

Du har masser af muligheder for at vælge forskellige farver, så det ikke bliver præcis som på billedet.

Igen er der tale om et ganske billigt strikkekit i skrevne stund ikke koster mere end 182 kroner.