Prinsesse Mary hue strikkeopskrift

Prinsesse Mary med huen

Her finder du Prinsesse May hue strikkeopskrift, og mere om hvilket garn og så videre der er godt at bruge til huen. Prinsesse Mary huen blev populær for 3-4 år siden, da hun blev spottet med den på en skitur. Sidenhen er huen blevet meget populær at strikke, da mønstret for det første er ret enkelt og for det andet, så er huen flot og dekorativ.

Prinsesse Mary huen er ret nem at strikke, da den strikkes i glat, dog med én forskudt vrangmaske, der giver huen den flotte spiraleffekt. Mary huen kan strikkes i mange farver. Den tradionelle Prinsesse Mary hue strikkeopskrift laves med en pom-pom på toppen, enten i pels eller garn. Huen er rigtig flot med begge dele, men kan også fint fungere helt uden pom – pom.

Prinsesse Mary hue strikkeopskrift

Filato har lavet en fortolkning af Mary huen, som er en super flot variant. Strikkekittet inkl. garn og gratis opskrift koster kun 85 kroner, hvilket vel næppe kan gøres billigere. Når du selv strikker Mary huen, vælger du selv farve på huen, og du sparer tilmed også penge.

Du kan købe strikkekittet til Prinsesse Mary huen lige her

Mary hue strikkes her i det silkebløde Drops Nepal garn, der består af 65 % uld og 35 % alpaca. Det er et garn der ikke kradser, men deridmod føles meget blødt mod huden. Samtidig kan det sagten tåle at blive vasket på uldprogram, og med uldvaskemiddel, i vaskemaskinen. Har du monteret en pels/ fake pels pom-pom på huen, er det en god ide at fastsætte den med en trykknap, så den kan tages af ved vask. Især det ægte pels kan blive kedeligt og klaske sammen efter vask og det ville være ærgerligt.

Sådan strikker du prinsesse Mary huen

Huen strikkes i et såkaldt spiralmønster. Det vil sige at du skal strikke en vrangmaske forskudt hele vejen rundt. Du skal strikke 4 ret, og derefter en vrang. Mønsteret strikkes først på rundpind, og slutter af på strømpepinde. Få adgang til hele opskriften ved at klikke lige her.