Populære strikkekits

Kom nemt i gang: Strik med strikkekit

Med et strikkekit køber man både strikkeopskrift og tilhørende garn. Det er en nem måde hurtigt at komme igang med et nyt, spændende projekt. Du kan også nemt tilkøbe strikkepinde der passer til.

Her har vi samlet en række populære strikkekits, så du kan komme i gang med dit næste strikkeprojekt.

Køb billige strikkekit her

Når du køber et strikkekit, behøver du ikke bruge en masse tid på at finde en garntype og mængde garn, der passer perfekt sammen med strikkeopskriften. Du skal blot vælge den farve du ønsker at strikke i. Det præcise antal gram garn du skal bruge, afhænger dog af din strikkefasthed. Kender du ikke din strikkefasthed, anbefales det at du køber 10-15 % mere garn end opskriften anbefaler.

Se en video i vejledning af brug af strikkekits her.

Strikkekit: damer

Her kan du finde strikkekits til damer. Du kan blandt andet vælge i mellem flere forskellige strikkede ponchoer, der kan holde dig dejligt varme, og samtidig giver et stylish look.

Napoli Poncho

Dejlig varm strik poncho i fantastisk blød alpaka uldgarn. Ponchoen er en lidt længere model med knapper i siden, hvilket gør at den strikkede poncho holder dig varm på hele kroppen.

Køb strikkekit napoli poncho her. 

Rome Poncho

Strikkekit til poncho i moderne trekantet snit, der får den til at falde flot over kroppen, og størrelsen passer derfor til alle. Ponchoen strikkes i det blødeste alpaca uldgarn blandet med 30 % polyamid, der giver holdbarhed og gør ponchoen luftig.

Putte Poncho til voksne

Ponchoen strikkes i den lækre garntype Drops Air med babyalpacauld, som er endnu blødere end det almindelige alpacauld. Strikkeopskriften har sværhedensgraden “let” og er derfor nem at gå til, selv hvis du ikke har så meget strikkeerfaring.

Køb strikkekit putte poncho til voksne her. 

Populær Sarah Lund Sweater

Strik den fantastisk lækre Sarah Lund sweater i ren uld. Den strikkede sweater blev populær i serien “Forbrydelsen”, hvor vicekriminalkommissær Sarah Lund var iført den flotte sweater. I strikkeopskriften kan du prøve kræfter med mønsterstrik, da sweateren er pyntet med stjerner.

Køb strikkekit Sarah Lund sweater her.

Skøn poncho til vinterkulden

Med dette strikkekit får du strikkeopskrift og garn til en flot tofarvet poncho, der er perfekt til den kolde tid. Ponchoen er moderigtig i snittet, da den er lidt længere bagtil end foran. Den strikkes på pind 5 eller 5,5 mm, så den er hur

tig at strikke.

Køb strikkekit poncho til  vinterkulde her.

Acne-Genser stribet sweater

Strikkekit med strikkeopskrift og garn til den norske Acne-Genser bluse, der har ryddet hylderne for det oprindelige garn, da den kom frem. Med det her strikkekit, strikkes blusen i striber i farver du selv vælger. Prisen for hele strikkekit til blusen er 128 kr. Bemærk at opskriften er på norsk.

Køb strikkekit til Acne-genser sweater her.

Lækker hverdagssweater  i ungt look

Strikkekit med garn til flot sweater, der uden tvivl bliver en favorit i garderoben. Vær opmærksom på, at du med dette strikkekit selv skal hente den gratis opskrift, der passer med garnet. Opskriften finder du her. 

Køb strikkekit til hverdagssweater her. 

Lyon Cardigan strikkekit

Lækker, let cardigan med smukke hulmønstre på ærmerne og lommerne. Med dette strikkekit skal du bruge pind 6 eller 7. Den er derfor hurtig at strikke. Til Lyon Carigan strikkekit, skal der bruges 10 knapper, der ikke medfølger i prisen. Køb knapper her.

Køb strikkekit til Lyon Cardigan her.

Strikkekit: mænd

Blandt populære strikkekits til mænd findes en lækker sweater med et moderne mønster, som passer til de fleste aldersgrupper.

Herresweater med unikt mønster

Det her strikkekit indeholder den flotteste sweater strikket i islandsk uld. Hvis du er vild med bonderøvens strikkede sweatere, vil du elske denne sweater. Hvis du strikker den som en gave, bliver den uden tvivl velmodtaget.

Køb strikkekit herresweater her. 

Strikkekit: børn

Strik til børn skaber stor glæde. Blandt disse strikkekits til børn er der varme sweatre, der også får børnene til at se nuttede ud.

Putte Poncho

Strik en dejlig poncho til dit barn eller barnebarn i str. 2- 8 år. Ponchoen strikkes i Drops Cloud, som er et blandingsgarn med alpacauld, polyamid og merionould. Den strikkede poncho kradser  derfor ikke. Pasformen er god og giver mulighed for masser af leg og bevægelse.

Køb strikkeopskrift til putte poncho her.

Kambur by Istex

Meget smuk strikket sweater med mønster. Strikketkit indeholder strikkeopskrift og garn til str. 1-4 år.

Køb strikkekit til sweater til børn 1-4 år her.

Sweater i mælkegarn i str. 1-4 år

Med det her strikkekit kan du strikke med det eksklusive mælkegarn. Mælkegarn er meget blødt, og har en helende effekt på huden grundet mælkefibrene. Det gør mælkegarnet utrolig egnet til børnestrik. Strikkekit indeholder opskrift på norsk.

Køb strikkekit til sweater i mælkegarn str. 1-4 år her. 

Strikkekit: baby

Strikkekits til baby er oplagt, hvis du snart bliver forælder eller bedsteforældre. Det er skønt at klæde en nyfødt på i hjemmelavet strikket babytøj.

Strikket babybluse, babybukser og babyhue

Dette skønne strikkede babysæt er perfekt som barselsgave. Du kan blot vælge det lækre baby uld i den farve du synes passer. Det Strikkekit kan nemt tilpasses afhængig af om babysættet er til en dreng eller pige.

Køb strikkekit til babytøj her. 

Babystrik: sød jakke i babyuld str. 1-24 mdr

Strikkekit til den sødeste, lune jakke strikket i det sødeste babyuld. Uldgarn holder din baby varm og tempereret.

Køb strikkekit til sød babyjakke her. 

Læs om fordele ved babystrik i uldgarn.