Påskestrik | Strik dit eget påskepynt

Solen skinner flere timer, dagene er blevet længere, små erantisser og vintergækker titter frem fra den kolde jord. Foråret er på vej, og det er påsken også!

Påsken er en skøn tid at gribe til strikkepindende, og strikke påskepynt.

Strik til påske

Os der strikker, nyder muligvis højtiderne en smule mere end andre. Eller ihvertfald på en anden måde: For påsken er nemlig en fantastisk anledning til at strikke påskepynt.

Her på siden har vi samlet en masse strikkeopskrifter, som du kan strikke til påske. Husk at gå i gang i god tid, så dit strikkede påskepynt kan skabe glæde til påske.

Påskepynt: Gratis strikkeopskrifter påske

Påskestrik er både hyggeligt, og så pynter det flot derhjemme. Påskestrik er små, hyggelige projekter der ikke tager så lang tid. Når du først har lært teknikken, kan du lave et par strikkede påskeæg på en aften.

Strikkede påskeæg

Strikkede påskeæg er bliver stadig mere populære at strikke. De små dekorative påskeæg kan strikkes i mange forskellige farver og mønstre. Det var oprindeligt de to norske strikkere Arne og Carlos, der blev berømte for deres strikkede julekugler, der senere også blev til strikkede påskeæg.

Der er senere lavet mange andre varianter af strikkede påskeæg. Her på siden finder du en gratis opskrift på strikkede påskeæg. Du kan også lade fantasien og kreativiteten råde, og selv desgine dine egne strikkede påskeæg.

Arne og Carlos: Strikkede påskeæg

Bogen af Arne og Carlos med strikkede påskeæg hedder: Påske hele året.

Arne og Carlos har lavet den ultimative bog med strikkeopskrifter til påske.

I bogen finder du en strikkeopskrift på den fineste strikkede påskehare, som du kan strikke tøj til. Der er mange smukke udgaver af de strikkede påskeæg, og det kan være svært at vælge hvilket strikket påskeæg, der er flottest.

Du finder blandt andet deres berømte strikkede påskeæg.

Arne og Carlos er to norske mænd, der er berømte og elskede for deres smukke strikkede julekugler, og nu også strikkede påskeæg.

Som altid inviterer de læseren ind i et univers der flyder over med kreativitet og smukke garnkreationer. Bogen koster 149 kr. hos Saxo, og det er en bog du vil komme til at elske. Den vil med garanti blive din favorit bog med påske strikkeopskrifter.

I bogen finder du strikkeopskrifter på de fineste strikkede påskeæg i mønstre, samt mange flere strikkeopskrifter til påske.

Strik påskeæg: Køb “Påske hele året” her. 

Gratis strikkeopskrift til påske

Strikket påskepynt ser fint ud i hjemmet, og det er med til at skabe en hyggelig påskestemning. Med disse gratis strikkeopskrifter til påskepynt kan du strikke fint påskepynt.

Ofte skal man der ikke bruges mere end et stykke restgarn fra et tidligere projekt. Så led garnkurven igennem for påskefarver. Ellers finder du links til hvor du kan købe garnet til strikket påskepynt.

På Garnstudio findes en masse strikkeopskrifter til påske. Blandt andet strikkeopskrift på søde påskekyllinger, lige til at hænge op som pynt. 

Påskekyllingerne er strikket i alpaca uldgarn, hvilket giver dem et fluffy udtryk, ligesom en rigtig kylling.

Du finder garnet til påskekyllingerne her. 

Klik her for at komme til gratis strikkeopskrift på påskekyllinger.

Strikkede påskeæg

Du kan lave de flotte strikkede påskeæg med det farverige garn fra drops fabel.

De strikkede påskeæg pynter flot på en troldegren, og skaber forårsstemning i dit hjem.

Køb Drops Fabel her.

Gå til gratis strikkeopskrift på strikkede påsleæg.

Hvis du har mod på at kaste dig ud i engelske strikkeopskrifter, er der virkelig mange at vælge imellem.

Klik for at komme til gratis påske strikkeopskrifter.

Strikket påskehare

Med lidt god fantasi, kan denne kanin strikkes som en påskehare. Du kan strikke kaninen og sætte den ved et par strikkede påskeæg, fx. fra Arne og Carlos fantastisk bog “Påske hele året.”. 

Så har du en sød strikket påskehare.

Køb strikkekit til strikket påskehare her.

Hæklede påskekyllinger

Kan du hækle, er disse små kyllinger meget hurtige at lave, og de ser søde ud på påskebordet.

Find hækleopskrift til påskekyllinger her.

Køb garn til påskekyllinger her.