Billigt strikkegarn

Nettet er et godt sted at finde strikkeopskrifter, men det er i endnu højere grad et godt sted at købe dit strikkegarn. Det er nemlig både nemt, hurtigt og billigt at købe strikkegarn på nettet. Nedenfor kan du finde nogle af de garnbutikker online, som vi kan anbefale dig at købe garn hos. Der er tale om forholdsvis nye webshops som har en professionel tilgang til salg på nettet, og som alle gerne vil være de billigste. Du er derfor garanteret masser af god garn i høj kvalitet.

Vi vil løbende komme med ekstra gode tilbud på billigt strikkegarn i vores nyhedsbrev, så hvis du gerne vil holde dig opdateret på priser på garn til dit næste strikkeprojekt og have gode strikkeideer og strikkeopskrifter i din indbakke, så bør du tilmelde dig vores nyhedsbrev.

Få endnu billigere strikkegarn

Gode tilbud på strikkegarn – klik her

Billigt garn, strikkepinde, hæklenåle og bøger hos Rito

Rito er en garn og hobby butik, som i høj grad satser på at have mange garnprodukter til lave priser. Du finder derfor rigtig meget lækkert billigt strikkegarn til mange af dine projekter her. Deres fragtpriser starter fra kun 19 kroner, og så får du fri fragt hvis du køber for mere end 599 kroner.

Du finder ekstra billigt garn på tilbud hos Rito LIGE HER

Filato er en hyggelig garnbutik online med et kæmpe udvalg af billigt strikkegarn

Et mindst lige så godt bud på stedet at købe det billige garn er Filato. Det har et stort udvalg af mange forskellige typer af garn, så det er let for dig at finde det rette til strikkepindende, lige meget hvad du skal igang med at strikke. Du finder selvfølgelig også alt tilbehøret til lave priser. Bor du i nærheden af Præstø kan du hente garnet gratis, men ellers holder de en lav forsendelsespris på 39 kroner eller gratis ved køb også 600 kroner. Du går ikke galt i at købe strikkegarnet her.

Du finder de gode tilbud på garn LIGE HER

Utrolig billigt kvalitetsgarn fra blandt andet Drops hos Strikkes

Strikkes er måske ikke den største strikkebutik online, men de har nogle virkelig billige priser på det garn som de sælger. Derfor kan det være en god ide at undersøge om du kan få garnet billigere her, inden du køber det hos en af de andre garnbutikker. Specielt hvis du er på udkig efter Drops strikkegarnet, så vil jeg vælge også at tage et kig efter tilbud hos Strikkes.

Du finder deres tilbud på garn LIGE HER

Miinga har masser lækkert Drops garn til gode priser

Hvis du er på jagt efter garn fra Drops, så er en virkelig god mulighed også Miinga. Her får du hurtig levering og gratis fragt hvis du køber strikke- og hæklegarn for mere end 499 kroner. Ellers koster det også her kun 29 kroner pr forsending. Det er altså et tredje godt bud på hvor du kan lede efter billige online priser, og få garnet til den bedste pris.

Du finder gode online tilbud på Drops garn LIGE HER

Sådan vælger du strikkegarn

Når du skal stikke efter en strikkeopskrift, skal du vælge et garn der er den tykkelse som strikkeopskriften anbefaler. Du skal også vælge garn så det strikkefastheden kommer til at passe. Selvom strikkeopskriften siger du skal strikke med pind 3, kan det være du skal bruge pind 2,5 for at opnå den rette strikkefasthed.

Derfor er det vigtigt altid at lave en strikkeprøve med dit valgte garn, inden du går i gang.

Billigt strikkegarn online

Nu hvor strikkefastheden er på plads, er det tid til at koncentrere sig om farvevalg og hvor du kan købe billigt strikkegarn online. Måske er du endda heldig at finde strikkegarn på tilbud. Et godt sted at lede er i de forskellige online garnforretninger. Ved at købe garn online, kan du nemt få et overblik over hvor du kan få dit strikkegarn online, så billigt som muligt.

r du skal vælge garn skal du overveje følgende:

Type af strikkegarn

Der findes uendelige mange typer strikkegarn online. Her på siden kan du læse en masse om garntyper, og hvilke fordele og ulemer der er ved de forskellige slags.

Læs mere om garntyper her.

Overordnet set kan man dele garn op i fem typer:

  • Uldgarn
  • Bomuldsgarn
  • Bambusgarn
  • Akryl og andet kunstigt fremstillet garn
  • Specielle typer garn som mælkegarn og zphagettigarn

Pindestørrelse

Hvis opskriften siger du skal strikke med pind 3, så skal du kigge efter strikkegarn i størrelsen der er så tæt på 3 som muligt. Det kan være mellem 2,5-3,5. Hvis du strikker stramt, så kan det måske godt gå med strikkegarn i str. 3,5. Hvorimod du kan vælge 2,5, hvis du strikker meget løst.

Lav også altid en strikkeprøve. Måske skal du gå en halv pinde str. op eller ned, hvis strikkeprøven ikke helt passer med strikkeopskriften.

Når du køber strikkegarn online, kan du inddele strikkegarnet efter pindestr. Det gør det nemt at overskue, hvilket strikkegarn du har at vælge i mellem.

Hvad strikker du?

Valget af garntype, er også afhængig af hvad du strikker. Et par sokker skal strikkes i strømpegarn, og ikke et ren uldgarn, da der ellers bliver slidt hul. Strikker du til en tumling, skal det nok heller ikke være det fineste silkeuld, der skal håndvaskes. Her er det måske bedre med et blandingsgarn af uld og nylon, så garnet er dejlig blødt og holdbart. Tjek altid vaskeanvisnigen på garnet, inden du køber.

Hvis du strikker et tæppe, skal garnet heller ikke blive for tungt. En plaid i bomuldsgarn bliver meget tung. Her kunne du overveje akrylgarn i stedet, der også er meget billigt strikkegarn.

Farve på strikkegarn

Her ksn du bruge din fantasi. Det behøver ikke være den farve, der er afbillidiget i strikkeopskriften, som du vælger. Du kan også strikke en strøje i striber, selvom den er ensfarvet på billedet. Det kræver blot du har styr på farveskift. Husk dog at overvej om striber vil passe til det mønster eller hulmønster, der eventuelt er i strikkeopskriften. Hvis du har bestemt dig for en helt bestemt type strikkegarn, så husk at kig i de forskellige online garnbutikker inden du køber. På den måde kan du finde billigt strikkegarn online.