Babystrik | strik til baby

Babystrik: strik tøj til baby

At strikke til babyer er har altid været populært. Det er skønt at klæde en baby på i lækkert hjemmestrik, der er strikket med kærlighed.

Det er også både nemmere, hurtigere og billigere at strikke en babytrøje, end en til voksne. På denne side har vi listet en masse opskrifter, strikkekits og inspiration til babystrik.

Strik til baby og giv det som gave til forældre – det falder altid i god jord. Så det er bare med at komme i gang med strikkepindende, og strikke babystrik til dit eget barn eller barnebarn.

Find strikkeopskrifter til baby her.

Glad baby i hjemmestrikket tøj.

Strikkekits til baby

De fleste online garnbutikker sælger strikkekits. Det er en nem måde at komme igang med at strikke babystrik, da man køber både garn og opskrift på én gang.

Der findes også strikkekits, hvor man kun køber garnet, men selv kan hente en gratis strikkeopskrift fra en anden side. Det er oftest de gratis strikkeopskrifter fra Garnstudio.

Se flere baby strikkeopskrifter her.

Med strikkekits er det nemt finde en strikkeopskrift man gerne vil i gang med. Direkte under billedet kan man købe det garn der passer til. Mange synes det er nemmere, da man ikke skal lede nettet tyndt efter det rette garn til den rette pris, men blot kan købe det direkte under strikkeopskriften. Vælge den farve du  ønsker, og lig strikkekit i kurven – super nemt!

Med et strikkekit er det nemt at købe det garn der passer til strikkeopskriften, og i den rette mængde. Husk dog altid at mængden trods alt kun er vejledende, og du selv skal kende dit strikkefasthed. Kender du ikke din strikkefasthed, anbefales det at man køber 15-20 procent ekstra garn. Der er ikke noget værre end at mange det sidste stykke af en strikket sweater, og ikke have mere garn tilbage. Så køb hellere et nøgle for meget, end et for lidt!

Se vores liste over bedste strikkekits til baby:

De flotteste babystrikkeopskrifter hos Woolspire

Efter min mening findes de absolut fineste strikkeopskrifter til babyer, hos Woolspire (en online garnbutik). Strikkeopskrifterne fortjener virkelig at blive set. De er fine og moderne.

Find Woolspire baby strikkeopskrifter her. 

Sød lille sweater og hue til børn 12 mdr. -6  år. 

Rigtig fin lille sweater og hue med færøsk strikkemønster. Vintersættet holder med garanti de små varme i de kolde måneder.

Køb strikkekit til lille sweater her.

Monsterbukser til frække børn 

Disse sjove strikkede bukser skal ses. De har et smilende monster bagpå, som ethvert barn  vil elske. Monsterbukserne går også under navnet smilebukser, og der findes mange strikkeopskrifter på internettet. Her har  vi valgt at anbefale den danske strikkeopskrift udviklet af Stine Larsen.

Den gratis strikkeopskrift på monsterbukser finder du her.

Garnet til strikkeopskrift på monsterbukser kan du købe i en samlet pakke hos Filato her.

Strikket babybluse, babybukser og babyhue

Det flotte strikkede babysæt er perfekt som gave til det nybagte forældrepar. Det fine strikkede babysæt kan nemt tilpasses afhængig af om babysættet er til en dreng eller pige, da garnet findes i mange farver. Du vælger selv farve når du køber strikkekittet.

Køb strikkekit til babytøj her. 

Baby strik: sød jakke i babyuld str. 1-24 mdr

Strikkekit til den sødeste, lune jakke strikket i det blødeste babyuld. Uldgarn er skønt, da det holder din baby varm og tempereret.

Køb strikkekit til sød babyjakke her. 

Strik en anderledes sweater til baby! 

Har du lyst til at din baby skal skille sig lidt ud fra mængden? Strik denne søde, retro inspireret babysweater. Der god mulighed for at blive mester til mønsterstrik, hvis du giver dig i kast med denne trøje. Den er nemlig prydet med både striber og små kaniner.

Til den fine sweater skal du bruge Drops Safran i 100 % egyptisk bomuld.

Køb Drops Safran bomuldsgarn billigt her.

Gå til opskrift her.

Lunt strikket sæt til nyfødt baby

Dette fine babystrik sæt passer til en baby på 1-3 mdr. Sættet indeholder, bluse, bukser, hue og sutsko. Der er et fint hulmønster i kanterne og på bærestykket.

Sættet ville være perfekt til “Babys første sæt tøj”.

Køb strikkekit til lunt babysæt – indeholde både garn og strikkeopskrift

Strik tilbehør til baby

Strikkede huer, vanter, sokker eller bamser og legetøj – alle strikkede ting er skønne at give til en baby.

Strik sød babyhue

Den lille lune babyhue er hurtig at strikke, og kan strikkes helt ned til str. præmatur og op til 4 år.

Strikkeopskriften er gratis. Se den her.

Huen strikkes i Drops Baby Merino, og du skal kun bruge et enkelt nøgle.

Køb Drops Baby merino her.

Klassisk strikket jordbærhjelm

Man går aldrig galt i byen med en ægte klassiker. Mange børn har været iført denne fine, strikkede jordbærhjelm der har sin hel egen charme.

Jordbærhjelmen kan varieres i mange farver. Den kan også strikkes blå med grønne dutter, eller orange med brune dutter. Mulighederne er mange!

Til at strikke jordbærhuen skal du bruge to nøglerDrops Alpaka i de farver du ønsker den strikkede hue skal have. Du kan også se om du har noget restgarn liggende i str. 3, som du kan bruge til dutterne og toppen.

Køb Drops Alpaka her

Smukt, blødt og varmt babytæppe

Det er en heldig baby, der bliver svøbt i dette strikkede babytæppe.

Bundle of Joy kaldes opskriften fra Drops. Strikkeopskriften er gratis, og du kan finde den her.

Garnet kan købes i en samlet pakke til 145 kr. Du kan selv vælge farven på det lækre alpaca uldgarn fra Drops.

Køb garnet til strikket babytæppe her.

Strikkekit til babytæppe

Smukt og blødt babytæppe. Babytæppet strikkes i merinould, som er noget af det blødeste uld der findes. Derfor er det meget velegnet til babyer.

Når du køber strikkekittet til dette tæppe får du den nødvendige mængde garn.

Tæppet strikkes på rundpind, hvor du strikker frem og tilbage. På rundpinden kan man holde styr på alle maskerne. Når du køber strikkekittet, kan du samtidig købe rundpinden du skal bruge til strikkeopskriften, hvis du ikke har den i forvejen.

Køb strikkekit her.

Bøger med strikket tøj til baby

Hvis du er helt vild med babystrik er det en god ide at købe en bog fyldt med strikkeopskrifter til babyer. En strikkebøg kan være kilde  til inspiration, da den er fyldt med billeder af flot strikket babytøj. Selv elsker jeg mine strikkebøger, fordi jeg til enhver tid kan bladre igennem dem, og lade mig inspirere og vælge en af de mange strikkeopskrifter. Jeg skal ikke tænke på at købe en ny strikkeopskrift, for i strikkebøger er der mange at vælge i mellem.

En strikkebog med 15 strikkeopskrifter giver et utal af muligheder. Man kan strikke til baby i forskellige farver, forskellige garn, strikke striber eller ensfarvet – mulighederne er mange.

Når man køber en strikkebog skal man ganske vist af med lidt flere penge her og nu, men bøger holder nærmest evigt, og der er til mange timers hygge og strik. Strikkebøgerne kan endda gå i arv, og blive genbrugt af næste generation. Det har man set med retro babystrik fra 60’erne og 70’erne, der har fået et opsving inden for de seneste år.

De gamle strikkeopskrifter er blevet moderne igen på sin egen måde. Babystrik i retrofarvene orange, brun og sennepsgul er et friskt pust til nutidens lyserøde og lyseblå nuancer.

Se gratis retro strikkeopskrifter til baby her.

Se vores liste over de bedste strikkebøger til baby.

Babystrik på pinde 3

Babystrik på pinde 3 af Lene Holm Samsøe indeholder de flotteste opskrifter til babyer 0-2 år.  På pind 3 får babytøj en fin kvalitet.

Bogen kan købes til 128 kr. hos den online butik Strikkes.dk. Husk at du kan få 10% på din første ordre, hvis du tilmelder dig nyhedsbrevet hos Strikkes.dk.

Viking Bambino består af 50% bomuld og 50% bambus, og kan bruges til strikkeopskrifter til baby i bogen.

Find Viking Bambino her til 29kr nøglen.

Du kan også strikke til baby med Drops Baby merino. Et super blødt garn, der ikke kradser.

Find Drops Baby Merino uldgarn her

Babystrik på pinde 3,4-4

Babystrik på pinde 3,5 -4 af Lene Holm Samsøe indeholder 15 klassiske strikkeopskrifter til baby

Strikkeopskrifterne i Babystrik på pinde 4, kan godt strikkes i Drops Baby Merino, men det kommer altid an på din strikkefasthed. Husk derfor altid at strikke en strikkeprøve. For alle strikkeopskrifterne skal man have en strikkefasthed på 22 masker glat pr. 10 cm.

Køb Babystrik på Pind 3,5-4 hos Strikkes.dk, hvor du kan få 10% på din første ordre, hvis du tilmelder dig nyhedsbrevet.

Børnestrikket af Sys Fredens 

Strikkebogen er et lille hæfte med 14 strikkeopskrifter på veste, trøjer, kjoler, poncho, hue og et par bukser. Strikkeopskrifterne går fra 6 mdr. og op til 6 år, så bogen kan bruges til børn i mange aldre. Bogen lille størrelse betyder at den nem at have med på farten – hvis du er typen der altid har strikketøjet med i tasken 🙂

Køb Børnestrikket af Sys Fredens til kun 50 kr.